Jag rekommenderar att läsa böckerna, även om de kanske inte är "stor litteratur" så finns det många spännande platser och figurer beskrivna som kommer bli kul att spela med.
Vilka böcker är det?Har just läst om de två färgstarka och spelvänliga figurerna Babusia och Tsarevitch (Maldas vän häxan och den fjärrskådande grodan). De finns definitivt på plats i mitt Morwhayle
Jag rekommenderar att läsa böckerna, även om de kanske inte är "stor litteratur" så finns det många spännande platser och figurer beskrivna som kommer bli kul att spela med.
Just det - det är väl hennes farmor, eller? Men har de ingen mytologisk förankring?Babusia och Tsarevitch står att läsa om i häxmästaren. Förhoppningsvis också i fler.
Har du nån författare på "mytologi-serien"?
Just det - det är väl hennes farmor, eller? Men har de ingen mytologisk förankring?Babusia och Tsarevitch står att läsa om i häxmästaren. Förhoppningsvis också i fler.
Jag blandar bara ihop det med Babuskadockor (el eg Matryoskadockor).Yes! Farmor Babusia är det.
Hur menar du med mytologisk förankring?
Tror jag kan ha tänkt på häxan Baba yaga nu när jag tänker efter, men det är ju inte samma sakYes! Farmor Babusia är det.
Hur menar du med mytologisk förankring?
Det kan vara den här:Har du nån författare på "mytologi-serien"?