fagerjim
Topic Author

Anlägga byar under blodsdimman?

Sat 05 Sep 2020, 19:26

Hej hej. Sitter här och försöker elda igång min kreativitet, så tänkte slå fram en äventyrsplats, en by för att vara exakt. När det kom till byns ålder så slog jag fram att den anlades under blodsdimmans tid. Tanken slog mig, hur gick det till? Var det inte bara Rostbröder och monster av olika slag som kunde ränna runt i blodsdimman utan att dö? Är det i så fall på det viset att i princip alla byar som grundades under blodsdimmans tid är grundade av Rostkyrkan? Hur skulle några andra kunna grunda byar?

Nåja. Nu ska jag fortsätta att rulla. Den här byn har iallafall grundats av en skön Rostbroder.

Rymdhamster

Re: Anlägga byar under blodsdimman?

Sat 05 Sep 2020, 19:58

Vad jag förstått var bloddimmans dödlighet kopplad till mängden hemlängtan någon känner. Därför många äldre byar överlevt eftersom folket där redan var hemma, och vad jag förstått enstaka handelsresande som inte heller känt någon koppling till någon specifik plats. Så alla läget där man kan tänka sig folk som inte direkt känner hemlängtan borde kunna funka, och det mest uppenbara där torde vara utbrytargrupper som tröttnat på sitt gamla hem och bestämt sig för att det var värt att riskera blodsdimman för att komma bort.