“Ingen blir snäll av stryk.” Om man stryker någon medhårs blir man aldrig en bra medborgare
"Många små svaga tillsammans kan besegra den starke." Vi måste bli fler även om vi måste ta slavar för att besegra Argen när han kommer.
"Det är modigt att våga säga att man är rädd." Man får vara rädd men man måste göra vad som skall.
"Man ska vara snäll mot dem som är stygga, för de behöver det mest, och då blir de kanske snällare." Argens syndare måste ges Bamsens barmhärtighet och även chansen att komma under hans skydd och bli på nytt född.
Jo, det var några små mutanter som kom till en golfbana där de mötte en gammal gubbe som var golfspelare. Hela dagarna spelade de golf för att sänka sitt handikapp, drack en massa alkohol mm. Livets mening var i stort sätt att spela golf och sänka sitt handikapp (undra om det är en personlig pik till någon författaren känner?). Robotgräsklippare från forntiden med solceller klippte golfbanan och ett automatiskt bevattningssystem gjorde gräset grönt. Kanske hade de slavar också som skulle göra golfbanan större, jag minns inte. När gubben dog blev han någon form av kultfigur/gud i denna golfreligion.@Anganatyr var det inte också en golfkult i Zonen vi ärvde? Där medlemmarna använde slavar för att göra golfbanan större och allt gick ut på att sänka sitt handikapp.
Jag håller på med en egen kult. Som lever i ruinerna efter Kolmården nu kallad Mården
Det är en Bamsekult (jag tror det har gjorts förut men inte i mitt spel) och dom kallas för Mårdens folk av utomstående.
Lagar för Mårdens Folk:“Ingen blir snäll av stryk.” Om man stryker någon medhårs blir man aldrig en bra medborgare
"Många små svaga tillsammans kan besegra den starke." Vi måste bli fler även om vi måste ta slavar för att besegra Argen när han kommer.
"Det är modigt att våga säga att man är rädd." Man får vara rädd men man måste göra vad som skall.
"Man ska vara snäll mot dem som är stygga, för de behöver det mest, och då blir de kanske snällare." Argens syndare måste ges Bamsens barmhärtighet och även chansen att komma under hans skydd och bli på nytt född.
Det var efter att gubben hade dött som slavarna kom in, när robotarna gick sönder och inte längre kunde ta hand om golfbanan.Jo, det var några små mutanter som kom till en golfbana där de mötte en gammal gubbe som var golfspelare. Hela dagarna spelade de golf för att sänka sitt handikapp, drack en massa alkohol mm. Livets mening var i stort sätt att spela golf och sänka sitt handikapp (undra om det är en personlig pik till någon författaren känner?). Robotgräsklippare från forntiden med solceller klippte golfbanan och ett automatiskt bevattningssystem gjorde gräset grönt. Kanske hade de slavar också som skulle göra golfbanan större, jag minns inte. När gubben dog blev han någon form av kultfigur/gud i denna golfreligion.@Anganatyr var det inte också en golfkult i Zonen vi ärvde? Där medlemmarna använde slavar för att göra golfbanan större och allt gick ut på att sänka sitt handikapp.
Jag håller på med en egen kult. Som lever i ruinerna efter Kolmården nu kallad Mården
Det är en Bamsekult (jag tror det har gjorts förut men inte i mitt spel) och dom kallas för Mårdens folk av utomstående.
Lagar för Mårdens Folk:“Ingen blir snäll av stryk.” Om man stryker någon medhårs blir man aldrig en bra medborgare
Kollade lite i Efter Ragnarök från 1987 och på sidan 43 står det om religion. Där nämns följande religioner:
Dänikismen
Silverprofeten
Stjärnsekten
ahh, okej. Tack!Det var efter att gubben hade dött som slavarna kom in, när robotarna gick sönder och inte längre kunde ta hand om golfbanan.Jo, det var några små mutanter som kom till en golfbana där de mötte en gammal gubbe som var golfspelare. Hela dagarna spelade de golf för att sänka sitt handikapp, drack en massa alkohol mm. Livets mening var i stort sätt att spela golf och sänka sitt handikapp (undra om det är en personlig pik till någon författaren känner?). Robotgräsklippare från forntiden med solceller klippte golfbanan och ett automatiskt bevattningssystem gjorde gräset grönt. Kanske hade de slavar också som skulle göra golfbanan större, jag minns inte. När gubben dog blev han någon form av kultfigur/gud i denna golfreligion.@Anganatyr var det inte också en golfkult i Zonen vi ärvde? Där medlemmarna använde slavar för att göra golfbanan större och allt gick ut på att sänka sitt handikapp.
Lagar för Mårdens Folk:
Kollade lite i Efter Ragnarök från 1987 och på sidan 43 står det om religion. Där nämns följande religioner:
Dänikismen
Silverprofeten
Stjärnsekten