Jens go game
Topic Author

Antalet tärningar boxar.

Mon 17 Feb 2020, 13:38

Jag har inte hunnit läsa Alfan så jag har inte satt mig in i systemet än. Men jag funderar på hur många lådor tärningar man behöver? I Muntant, Svärdets sång så känns det bekvämast med att ha ett tärningsset per spelare. Men i Tales from the loop upplever jag att man klarar sig gott på ett tärningsset. Så var ligger reglerna närmast i komplexitet Mutant/Svärdets sång eller Tales from the loop? (så jag kan bestämma mig för hur många tärnings set jag behöver)

Fenhorn
Moderator

Re: Antalet tärningar boxar.

Mon 17 Feb 2020, 14:00

Nu vet inte jag hur många tärningar det är i tales men det lär vara sex i väsen (enligt kickstartern). Sex är väl snäppet för lite måste jag väl sägas.
"Thanks for noticing' me." - Eeyore

Jens go game
Topic Author

Mon 17 Feb 2020, 16:07

Tack fenhorn. Men är reglerna närmare Tales eller Mutant/Svärdet sång i komplexiteten?

Fenhorn
Moderator

Mon 17 Feb 2020, 16:40

De är närmare tales. Man pressar slag genom att karaktären får ett tillstånd (utmattad, rädd o.s.v.), det är via dessa tillstånd man kan bli bruten (och då dö), det är ett mysterielösar spel som man visserligen kan slåss i men det är mer ett nödvändigt ont i bland, inte en lösning.
"Thanks for noticing' me." - Eeyore

Byrax

Mon 17 Feb 2020, 18:18

Chippade in på två extra set. Det brukar vara svårt att få tag på just specialtillverkade FL-tärningar senare, just sayin...

Jens go game
Topic Author

Mon 17 Feb 2020, 21:32

De är närmare tales. Man pressar slag genom att karaktären får ett tillstånd (utmattad, rädd o.s.v.), det är via dessa tillstånd man kan bli bruten (och då dö), det är ett mysterielösar spel som man visserligen kan slåss i men det är mer ett nödvändigt ont i bland, inte en lösning.
Enormt tack för hjälpen då vet jag hur jag ska inhandla tärningar.