BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Örebro - Behrn Arena

Fri 17 Jan 2020, 18:30

Igår sparkade vi igång År Noll. Zonen placerades i Örebro och spelarna bestämde sig för att arken skulle placeras i Behrn Arena. 
Stor del av mötet gick åt till arken, mellan spelmötena har vi bestämt att jobba på bossarnas personligheter och lite annat smått och Ark-gott. 

Rollpersoner
Kåre Ålander - En hård jävel till krossare med mutationen sprinter. - Dödad av en Böldbest spelmöte 13.
Anders Tanner - Zonstrykare med mutationen pyrokinesi
Karenina - Krönikör med mutationen Sonar - RP från spelmöte 2 - Dödad av Skrädesvråk spelmöte 8.
Sixten - Hypersnabb skrotskalle som i smyg äter lik. - RP från spelmöte 2. - Förvirrad av blödarfebern gav sig Sixten iväg för att finna Eden själv efter spelmöte 11.
Rudbeck - Regenererande Zonstrykare - Från spelmöte 8
Torry - Träl, oklart vem som äger, som spottar syra - RP från spelmöte 9
Felix- Bossig fixare - Från spelmöte 12
Decker - Skrotskalle med mutationen Parasit - RP från spelmöte 14
Nikodemus - Krönikör - Från spelmöte 15
Drako - Skrotskalle - Från spelmöte 17

SLP
Karenina - Krönikör med mutationen sonar - RP från spelmöte 2
Sixten - Likätande skrotskalle - RP från spelmöte 2
Hultkrantz - Syraspottande zonstrykare - dog av Blödarfeber
89 - Träl som kan parasitera på andras mutationer
Juperia - Hundförare som Sixten har ett gott öga till
Irrboldt - Elektrisk mutant - dödad av raggbest
Svaldon - Träl med näsa som en blodhund
Torry - Kareninas träl som spottar syra - RP från spelmöte 9
Kasten Otter - Alkoholiserad zonstrykare
Decker - Skrotskalle, en av få överlevande i vattenexpeditionen - RP från spelmöte 14

Bossar
Galton - Från sin lya i  materialförrådet försöker Galton positionera sig som Arkens härskare. 
Haeckel
Herbert Spencer -
Lundborg - Dödad i maktkamp mellan bossarna.
Atwood -
Kontrollerar matransoneringen i Arken. Dog i Zonen.
Egas Moniz - Kastades ner för en trapp och dog gänget togs över av Pastorn
Mendel - I praktiken ingen boss utan förste krönikör och ansvarig för Gryningsvalvet 
Hjalmar - Odrägligt dryg krönikör som tog över som förste krönikör efter Mendel
Pastorn - Nyfrälst intryck, dog i zonen.


Folkets Ark dag 1 - tidig vå
Tillgången på mat i arken börjar vara ett stort problem och bossarna enas om att ett rådslag måste hållas. Arkens samtliga 203 mutanter samlas i den öppna ytan i arkens mitt. Bossarna med sina gäng står i klungor och blänger på varandra. Galton, som vanligt iklädd en ÖHK-tröja, tar till orda och lanserar att en nyordning behövs nu när den gamle inte längre syns till. Flera mutanter reagerar starkt, Mendel ser ut som att hon ska svimma och Atwood slungar anklagelser om förräderi mot Galton. Anders Tanner tar till orda och föreslår att man ska ge sig ut i zonen för att försöka förbättra tillgången på krubb. Galton hugger snabbt in och stöder förslaget, men menar Tanner en zonexpedition? Förslaget stöts och blöts och folket enas till slut om att skicka ut jaktlag. Tanner och Ålander deltar båda två och Arkens krubbtillgång förbättras väsentligt. 

Folkets Ark dag 2 - tidig vår
Anders Tanner övertalar Ålander om att de borde ge sig ut i zonen på jakt efter artefakter och krubb å annat. Ålander ställer upp men tycker att man borde vara några fler, -behöver vi inte en skrotskalle med oss? känner vi nån skrotskalle? De båda beger sig till fixaren Flojd som självklart har kontakter med en skrotskalle som kan följa med duon ut i zonen, men vad vinner Flojd på det? Efter en kortare förhandling enas man om att dela alla fynd broderligt med Flojd. Tanner passar på och köper en skrotpistol av fixaren, pistolen ger han till Ålander som efter viss tvekan går med på att han kan kombinera skrotpistolen och skrotyxan. Ålander vill även ha med en krönikör och han söker upp Karenina, som efter att ha avkrävt krossaren löfte om att han ska skydda henne och att alla eventuella böcker som hittas i zonen ska tillfalla henne, sällar sig till gruppen. Tanner spanar från taket på arken och bestämmer sig för att man ska gå in i sektorn med höghusruiner rakt öster om arken. Skrotskallen Sixten inställer sig, han vägrar att sälja sin egen rötmask till Ålander men de enas om ett schysst pris för en ny som Sixten ska bygga när gruppen återkommer från expeditionen. Zonsmogen ligger tät när Anders Tanner leder dem in i den främmande sektorn, ganska snart hittar han ett gäng baljväxter som samlas in och mellan två större rötter hittas en illa medgången midjeväska, väskan är värdelös men visar sig innehålla 6 patroner. Rakt fram finns 3 höghus, varav det mellersta verkar vara i bäst skick. Anders tycker sig ana till något i ett fönster på andra våningen, och visst ser det ut som böcker i en hylla!. Efter ett visst velande bestämmer de sig för att knacka en ruta på nedervåningen istället för att gå runt huset. Ålander slår geschwint in rutan och klättrar in. De kommer in i en liten lägenhet som verkar länsad, de tar sig ut i trapphuset. Karenina inspirerar Anders till att speja som han aldrig spejat förut och han lägger märke till att det finns någon/något en våning ner! Gruppen bestämmer sig för att inte ge sig in i en trolig konflikt utan smyger sig upp en våning. 

Nästa gång får vi se om de hittar några böcker, och om de kommer hem helskinnade! Det vi alla vet är att liemannen gick hårt åt Folket då en femma rullades.
Last edited by BiobunkerVII on Thu 27 Aug 2020, 23:07, edited 16 times in total.
 
FarbrorFrej
Posts: 2
Joined: Fri 24 Jan 2020, 11:29

Re: Örebro - Behrn Arena

Fri 24 Jan 2020, 11:51

Rolig läsning! Ska bli roligt att läsa mer om det kommer fler uppdateringar. Hur ofta har ni tänkt ha era spelmöten och hur mycket har du som SL planerat i förväg för dina RPs?

Ska själv dra igång min första spelgenomgång om två veckor (alla i gruppen är helt gröna). Vår ark ska utgå ifrån shoppingområdet Välsviken i Karlstad. Jag har fixat en egen karta, skapat ett utbud med SLPs, någon bomb här och där (bl.a. en kannibal som heter Bengt (Alsterlind) (Mia) Skäringer och har mutationen dubbelhjärna) och läst på mig reglerna och "en mun full av vatten". Jag väntar bara på att få dra igång nu. :D

Min zonkarta: https://imgur.com/a/HL556dU
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Örebro - Behrn Arena

Fri 24 Jan 2020, 21:45

Just nu är framtiden lite oklar, eventuellt faller gruppen ihop som ett fornhus efter en zonstorm pga verkliga livets käppar. 

Vi hade spelat 2 spelmöten Mutant Hindenburg innan vi började, så vi var väldigt gröna. 

Jag hade preppat en hel del, gjort en zonkarta och preppat alla sektorer i en 3 rutors omkrets runt arken. La ganska mkt tid på arken också, har ett excel-ark med 200+ mutanter med namn, mutation, sysselsättning och så vidare. Ett tips är att vara förberedd på att det tar ganska lång tid att styra upp Arken första spelmötet, mina spelare debatterade ganska länge om hur UN-poängen skulle spenderas.

Riktigt snygg karta!
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Örebro - Behrn Arena

Fri 14 Feb 2020, 19:17

Så vi lyckades samla ihop mutanterna och fortsätta sökandet efter Eden.

Folkets Ark dag 2 - tidig vår - Befolkning 201-forts
De tar sig in i ett antal lägenheter och hittar lite skrot, men inte mycket, nån verkar ha varit här och länsat. Sixten gillrar en ljudfälla för att säkra ryggen. De hittar 2 dubbeldörrar i metall med några märkliga knappar, Sixten trycker på knapparna men inget händer. Kåre stegar fram och tar i för kung och fosterland när han trycker den högra dörren i sidled. Ett stort tomrum med några metallsnören längst in öppnar sig - det är becksvart nedåt. Sixten kastar ner en sten som efter en kort stund landar med ett klonkande. Sixten hävdar bestämt att det här är ett utrymme för sophantering som fornfolket använde sig av.
Då hela våningsplanet verkar länsat och samtliga dörrar uppbrutna, tar de sig vidare upp. Uppe på nästa plan ser dörrarna ut att vara uppbrutna så gruppen stegar snabbt vidare uppåt. Det första de ser är nån form av färgspår som leder uppåt, Anders gissar sig till att det handlar om blod. Kåre tar täten och tar sig upp till nästa plan. När han kommer runt ett hörn stirrar han plötsligt rakt in i en gigantisk zonspindel som avancerar mot krossaren. Anders och Sixten agerar snabbast och båda blåser av sina skrotvapen, spindeln tar massiv skada. Kåre svingar sin skrotyxa och spindeln går ner för räkning.Strax dyker en till spindel upp som hanteras enligt samma modell och den avlivas innan den hunnit åsamka någon skada. I smyg stoppar Sixten på sig kött från de döda spindlarna. Karenina börjar känna sig febrig, något som ignoreras. Sixten lyckas geschwint lirka upp en låst dörr. De kommer in i en lägenhet som verkar orörd. I köket hittar Sixten en makapär med någon form av sugmekanism som förflyttar vätska från en behållare via en tratt ner i en glasbehållare. Helt klart en rötrenare hävdar skrotskallen. Den verkar dock inte funka när det där plastrepet inte sitter fast i väggen. Kåre frågar Sixten om de behöver ha med plastbiten som sitter på väggen, för att prytteln skall fungera och sliter sedan loss plastbiten från väggen. Sixten provar att foga samman repet med plastrektangeln, utan att renaten gör ditt jobb. Kåre undrar om även ormarna behövs och börjar slita i nån metallbit och ormarna i väggen till han får sig en redig kyss och hoppar bakåt. Sixten försöker pilla med sin kniv med samma resultat. De beslutar sig för att ta med sig rötrenaren utan väggmekanismen. Karenina blir lite svag i knäna när hon hittar Öster om Eden i en bokhylla. Hon hittar även en gammal tidningsframsida från forntiden. Under fortsatt rotande hittas  en fin fornryggsäck, ett gäng konservburkar och 12 flaskor Närke Slättöl av vilka 3 inmundigas - Smakar gott.  Anders börjar känna sig snurrig och må illa, Karenina tror att det är ölen men Sixten funderar på om det kanske inte är röta. Man river åt sig lite kläder, några böcker, ett paket kaffe och några pappersfilter som Sixten snor ihop rötmasker av. Sixten rullar ihop mattan i det stora rummet och de beger sig glada i hågen hemåt. Resan går utan missöden och de når Arken där ett lätt kaos råder. Kåre håller på att hamna i bråk med Galton och ett par av hans krossare, men Sixten går emellan. Flojd är upprörd över att han blivit lite lätt misshandlad och att någon har klippt av hans slips. Han skyller på gruppen och de ger honom ryggsäcken, några öl och mattan.
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Örebro - Behrn Arena

Fri 28 Feb 2020, 23:39

Folkets ark dag 3-5 tidig vår - Befolkning 199
Gänget vaknar upp morgonen efter deras zonutflykt. Kåre besöker 89:an i källaren och lämnar över en ärtväxt han plockade med sig från zonen. Inte helt nöjd med utfallet av besöket glider han sen runt i Arken och hör sig för om skvallret. Det visar sig att Galton skickat ut zonstyrkaren Borkamn med trälen Pelgander och att de inte synts till på ett par dagar, Kåre får ingen klarhet i vad de är ute efter trots att han frågar runt bland Folket. Karenina pillar på en artikel till Folkbladet och försöker kränga den till Folket, mottagandet är ljumt och de stora inkomsterna uteblir, för att inte vara helt försvarslös i zonen framöver köper hon en pilbåge på krita av fixaren Mimir - eller krita, hon blir skyldig en redig gentjänst. Karenina börjar även att läsa guideboken till Eden. Sixten hittar en gammal suspensoar i källaren som han bygger om till en rötmask, efter att ha köpt lite skrot och sprit av Brännmästarn moddar han sin skrotpistol med en pipa till. Spriten delar han med Juperia under tiden berättar han historier om zonen och hur de i praktiken hittat en karta till Eden. Sixten flyttar även sin lya till källaren där han upptäckt en gammal behållare av storleken stor, och ämnar kremera Arkens döda där framöver. Det beslutas i Arken om nytt rådslag dag 6. På kvällen dag 5 anordnar fixaren Rutger underhållning, kasta prick, med tillhörande vadslagning. Mot betalning springer en person tvärs över vad som en gång var rinken och tre mutanter försöker träffa löparen med stenar. Karenina och Kåre vågar sig på utmaningen och tar sig oskadda genom gatloppet. 


Folkets ark dag 6 tidig vår - Befolkning 199

Rådslag hålls i Arken. Det kryper fram att filtret till vattenreningen är trasig och att situationen börjar bli kritisk. Nån form av zonmonster har anfallit jaktlag och skrotsamlare och till råga på allt verkar zongastarna bli allt mer närgångna. Rådslaget beslutar sig för en offensiv satsning och startar inte mindre än tre projekt; svinstia, utkikstorn och bränneri. Kåre jobbar på svinstian medan Karenina och Sixten försöker få utkikstornet klart. Inget av projekten färdigställs. Rötrenaren lämnas in till Gryningsvalvet och UN i teknologi tar ett rejält kliv upp.
Efter rådslaget söker förste krönikör Mendel upp gruppen och ber dem spåra upp och avliva zonmonstret som härjar runt Arken. Då zonstrykare Tanner är otillgänglig lovar Mendel att en annan zonstrykare kommer följa med. Sixten vill ha betalt och trots att krönikören slingrar sig och hänvisar till den Gamle betalas 2 patroner per person ut. Planen för att fånga monstret går ut på att ge sig ut i zonen, på måfå, och att en träl ska släpa med ett lik som lockbete, vad kan gå fel?
Innan de ger sig av bestämmer sig Sixten för att jävlas med hans ärkefiende Klotöga. Sixten intrigerar med bossen Galton och lyckas rikta dennes intresse mot Klotöga.
Med zonstrykare Hultkrantz i täten ger sig gruppen söderut från Arken. De kommer in i en sektor vars centrala del är en enorm krater. Hultkrantz varnar gruppen för att gå för nära kratern och säger vänligen men bestämt att man borde gå runt. Kåre bestämmer sig för att kasta ner en enorm sten, sagt och gjort. Hultkrantz uppmanar Kåre, mindre vänligt nu, att låta bli kratern. De bröjar gå därfrån men blir snart varse om ett tilltagande surrande, och ur kratern kommer en svärm med knytnävsstora getingar - getingar som inte verkar glada. Alla lägger benen på ryggen, men trälen 89 som är nedtyngd av lockbetet kommer inte undan, Kåre väljer att lyfta liket från hennes axlar, och ta smällen, lyckligtvis för honom tar han ingen skada av svärmens attack och den nästkommande rundan aktiverar han sin mutation och lyckas fly undan getingarna.
De tar sig in i en ny sektor med buskalandskap och en handfull bilvrak, på långt håll skådas en grupp individer, är det någon från Arken? Zongastar? Eller nåt ännu värre?
Bilarna genomsöks och Sixten plockar med sig ett par backspeglar och nån mystisk lottsedel från Elysium. Gruppen drar sig vidare in i en ny sektor med en stor metallcylinder på marken, cylindern verkar vara försedd med fönster och nån form av vingar. Vinden tilltar och börjar bli problematisk, Sixten kommer på att han hört talats om Splittervind, Hultkrantz håller med och de beslutar att omedelbart söka skydd inne i metallcylindern. Inne i cylindern hittar man ett fornfynd som Karenina identifierar som en gasmask. Sixten lägger beslag på en läcker skärmmössa. Lite övrig skrot åker ner i ryggsäckarna. Gruppen bestämmer sig för att vänta ut vinden och sen ge sig hemåt för att inte behöva spendera natten i zonen. Väl tillbaka i Arken vägrar rötan att lämna Kareninas kropp som därmed blir den första att ådra sig permanent röta.
Last edited by BiobunkerVII on Mon 16 Nov 2020, 16:40, edited 3 times in total.
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Örebro - Behrn Arena

Sat 14 Mar 2020, 09:51

Folkets ark dag 7 tidig vår - Befolkning 197

Efter det något fiaskoartade försöket att spåra monstret vaknar gänget upp i Arken. Kåre ber trälen 89 att undersöka kvarlevorna av de två krossare som under vaktpass dödades av gastar. Sixten försöker övertala Juperia att ta med sig sin hund ut i zonen för att spåra monstret, det lyckas inget vidare och Juperia kärver en rejäl ersättning. Karernina lyckas manipulera Irrboldt, en av överleverna från monstrets attacker att följa med. För att vara helt på den säkra sidan kontrakteras en träl med spårsinne. Då Tanner är fortsatt sjuk anlitas zonstrykaren Hultkrantz ytterligare en gång. Hunden får inte upp något spår. Hultkrantz säger att de bör gå och se vad som hänt med liket som de dumpade i zonen dagen innan. Sagt och gjort, gruppen kommer in i sektorn med bilvraken. Liket är illa sargat, Kåre lägger märke till en stor flock fåglar som kretsar kring gruppen, Sixten identifierar det som skrotkråkor. Karenina undersöker liket och sluter sig till att något “större” slitit isär kroppen. Då fåglarna blir alltmer närgångna ger man sig av söderut - hunden har fått upp ett spår. Plötsligt anfaller fåglarna Irrboldt som går sist, dock utan lycka och han lyckas fly. Kåre går till anfall mot flocken samtidigt som alla andra springer för livet. Efter en runda inser Kåre att det här är en situation som inte yxan kan lösa och mutationen sprinter aktiveras. Något stissiga efter skrotkråkornas attack kommer de in i nästa sektor, en sektor som präglas av bisarr växtlighet. Hultkrantz avråder Kåre från att hugga sönder jättesvamparna och efter att ha sett hur slemmiga de var väljer Karenina att inte klättra upp på dem heller. 
Juperias jycke blir nervös och närmast oregerlig, Trälen Svaldon aktiverar sin näsa och leder gruppen in ett område med ruiner. Det beslutas att dela gruppen i 2. Som från ingenstans kommer ett hårigt monster fram och närmast biter av Hultkrantz på mitten. I sin iver att göra något sliter Karenina sönder sin pilbåge. Juperia avlossar sin skrotpistol men missar.
Skottet hörs dock av de övriga som snabbt tar sig fram. Besten nedgörs relativt snabbt, Svaldon har hamnat lite på kanten och upptäcker inte mamma best som smyger sig på - han uthärdar dock alla skada utom en. Besten nedgörs utan vidare problem. Karenina lyckas få stopp på Hultkrantz blödande mage.
Last edited by BiobunkerVII on Mon 16 Nov 2020, 16:40, edited 1 time in total.
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Örebro - Behrn Arena

Wed 08 Apr 2020, 10:25

Folkets Ark dag 7 tidig vår - Befolkning 195

I ett röse upptäcks en gång som sluttar neråt i mörkret. Karenina och Irrboldt ger sig ner i mörkret. Karenina aktiverar sin sonar och går först, gången vindlar sig neråt och norrut. Plötsligt blir Karenina medveten om en närvaro, en raggbest kommer emot dem. Med hjälp av sin förmåga att manövrera i mörkret tränger sig Karenina förbi Irrboldt, ropandes att han ska lägga benen på ryggen. Förvirrad och desorienterad i mörkret försöker han följa Karenina, dock utan framgång, till ljudet av skrik tar sig Karenina upp bara för att se Irrboldt dras ner i mörkret. Hultrkrantz säger att djur som bygger såna här gryt ofta har mer än en utgång. Man letar norrut och hittar mycket riktigt en halvt dold uppgång. Eld anläggs vid den första ingången samtidigt som Kåre, Sixten, Juperia och Hultkrantz positionerar sig vid utgång 2. Efter ett visst eldande dyker raggbesten upp och springer närmast rakt in i Sixten. Sixten använder sig av sina hyperreflexer och hackar besten i bitar, på vippen att han själv blir biten på kuppen.
Efter att man fått bort elden och hjälpligt fått bort röken ger sig Karenina ner i gången igen, hon hittar Irrboldt avbiten på mitten och ett gäng med benknotor, ibland benen hittas lite krimskrams och vad som ser ut som en trasig klocka, visarna bara snurrar. Sixten lyckas dock identifiera det som en kompass. Gänget söker av sektorn lite mer och hittar en cykel som Sixten vill prova, han cyklar dock rakt in i ett betongblock och sabbar framhjulet. Man rotar vidare bland ett par skrotbilar, Karenina retar upp några råttor som håller till runt bilarna. Sixten och Hultkrantz blir bitna av råttorna. Klockan går och man bestämmer sig för att skynda sig hem, alla klarar sig oskadda förbi getingsvärmen vid kratern och kommer helskinnade tillbaka till Arken. 
Innan natten kommer arbetar man på Folkets projekt och lyckas färdigställa svinstian.
89 söker upp Kåre och berättar att någon under natten ätit på liken av krossarna. Kåre berättar för de andra, Sixten börjar svamla och Kåre hotar med stryk om han inte berättar sanningen. Sixten avslöjar att han för att spara krubb har ätit av monster och mutanter. 
Mendel avslöjar att vattenexpeditionen inte kommit tillbaka och att Galton försöker ta över Arken. Karenina kommer överens med Mendel om att en räddningspatrull ska skickas ut i gryningen innan Galton kan sätta sin plan i verket. Fixaren Florentina är förbannad då hennes träl Svaldon utan hennes samtycke lurades ut i zonen och dessutom återkom skadad. Rötdräkter och pilbågar införskaffas. 
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Örebro - Behrn Arena

Wed 08 Apr 2020, 10:49

Folkets Ark dag 8 tidig vår - Befolkning 190

Som en del av ersättningen för räddningsuppdraget får Karenina ta över trälen Torry. Hultkrantz är lite lätt febrig och kan inte följa med. Karenina lyckas med hjälp av sprit lura med Kasten Otter ut i zonen. Han lägger upp en plan att man ska röra sig 4 sektorer rakt österut och sen snedda upp mot Renverket. Gemensamt enas man om att skynda sig genom sektorerna så fort det går för att försöka nå målsektorn före natten. Man ångar igenom en sektor i rasande tempo, för att ramla in i ett radhusområde. En lekplats syns på avstånd, och är inte det där en sån där cykel?
Gruppen avancerar in i ett område av böljande gräs, bara för att bli snärjda av gräset. Torry ligger lite pyrt till men lyckas komma loss. Man tar sig in i ett av radhusen och med hjälp av delar av lekplatsen och några mattor från huset lyckas man ta sig ut ur sektorn via hustaken. Ingen rast och ingen ro utan man dundrar in i ett träsk, zonstrykaren är på gång och hittar en genväg genom sektorn och man hamnar på ett gammalt slagfält, gamla utbrända fordon, förvridna armeringsjärn och betong blandas med mängder av kratrar och vad som ser ut att vara blindgångare. Kasten Otter avråder Sixten från att gräva upp gamla sprängladdningar. Med en gnutta flyt och mutationspoäng tar sig hela gruppen oskadda genom minfältet och kommer i kvällningen fram till målsektorn. På en ö ett tiotal meter ut ser man vad som borde vara renverket. Man bestämmer sig för att slå läger och ta sig över i gryningen. Man beslutar sig för att sova i skift. Karenina och Sixten vaktar de första fyra timmarna. Sixten försöker snickra ihop en flotte. Plötsligt träffas Karenina och Sixten av slungstenar. Karenina avlossar sin pilbåge men missar. Kalabalik utbryter, i närstrid gör man dock snabbt ner tre zongastar, en fjärde lyckas hals över huvud fly tillbaka över vattnet. 
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Örebro - Behrn Arena

Fri 17 Apr 2020, 19:23

Folkets Ark dag 9 tidig vår - Befolkning 188

Sent på kvällen kom en smutsig samling mutanter infarande i Arken och pratade osammanhängande om gastar, död och misär. Tydligen hade Freeman gått ner sig i en röthärd, lika bra det säger jag, sa inte alltid den Gamle att vi skulle hålla oss undan från Zonen? Nu kanske de andra strykarna får sig en tankeställare!
I vanlig ordning försökte Galton ta över och ordna ett försvar av Arken. Lyssnade han på visdomen från Gryningsvalvets försvarare? Nej självklart inte, den ignorante drummeln vet ju alltid bäst. När mörkret föll kom gastarna, vi kämpade alla tappert, en del i frontlinjen, jag ock Crake vaktade Gryningsvalvet ifall några gastar skulle bryta igenom.
Olyckligtvis dödades Mendel, nåväl vad gjorde han därute? Hade det inte varit bättre om han gjort sin främsta plikt och skyddat Gryningsvalvet?
Det smutsiga jaktlaget finns inte längre, lika bra säger jag - vi ska hålla oss i Arken.
Nio av Folket dukade under i anfallet. Efter Mendels oförsiktiga beteende faller nu ansvaret för Valvet på undertecknad. Nya tider väntar i Arken.
Hjalmar Folkets förste krönikör

Med hjälp av zonstrykarn förhör man zongastarna, de blir dock inte så mycket klokare. Zongastarna hävdar att de försvarat sig själva, och svamlar om “de djupa” som verkar vara nån form av Gudar. Man sliter av gastarnas masker, vilka dock mest verkar vara skräp. Under morgonens första timmar sveper en tjock dimma in, zonsmog muttrar Kasten Otter. Gruppen bestämmer sig för att ta sig över inann smogen blir för besvärande. De har Sixtens flotte och gastarnas kanot. Karenina trycker ner de bakbundna gastarna i kanoten. Kåre tycker sig höra nåt i smogen och går bort en bit från flytetygen. De andra ignorerar krossarens varning och plötsligt blir han anfallen av två monster. Efter lite tumult kommer de andra till undsättning, dock inte innan Kåre blir bruten, Sixten aktiverar likätare två gånger och biter ihjäl monstren.
Kåre vårdas så han kommer upp på fötter. Under tumultet har en av gastarna lyckats ta sig loss och de tre flyr i kanoten. Vår hjältar är nu förvisade till Sixtens flotte, Kåre ser misstänksamt på den, “håller verkligen det här” han rycker lite i den och den verkar hålla ihop. 
De ger sig ut men redan halvvägs över sjunker flotten och de hamnar i vattnet, simmande tar man sig över till ön. Gastar ligger i bakhåll och Kåre sänks av en spikpistol. Strid utbryter och plötsligt dyker två av vattenexpeditionens medlemmar, Decker och Rudbeck, upp.
Gastarna nedgörs och vattenexpeditionen berättar om vad som hänt sen de lämnade Arken. Regis kräver att nån klättrar upp i skorstenen och kommer ner med Crick och hans prylar. Karenina tar sig ton med resultatet att Regis hotfullt kräver att krönikören klättrar upp i skorstenen. Ställd inför faktum att klättra upp eller fysiskt ge sig på krossaren valde Karenina att klättra upp. Nära toppen dyker en skrädesvråk upp, Karenina kravlar sig upp sista biten och går i försvarsställning, vråken störtdyker och bryter Karenina i första attacken, den gigantiska fågeln flyger iväg med krönikören i sina klor. Nere på marken försöker de övriga skjuta ner vråken och åsamkar en hel del skada. I en hail Mary försöker Sixten kasta sin laddade pistol till Kåre som ska sprinta efter och förhoppningsvis skjuta ner monstret. Kastet är uselt och planen går om intet. Sixten härsknar till och sliter åt sig sin pistol, stövlar fram till Regis och riktar pistolen mot honom “Det här är ditt ansvar”. Regis reagerar med att elektrifiera Sixten som blir bruten. Kasten Otter drar sin revolver och uppmanar alla att lugna ner sig. Sixten vårdas.
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Örebro - Behrn Arena

Thu 30 Apr 2020, 20:01

Folkets Ark dag 9 tidig vår - Befolkning 171
Torry och Rudbeck klättrar upp i tornet och hittar tabletter samt en dagboksanteckning om ett så kallat ID kort till Eden. Sixten gör i ordning en rustning åt Kåre som blivit bruten åtskilliga gånger på kort tid. Ett par zongastar kommer med en fångad Redjinald. Om gruppen inte pallrar sig iväg inom en timme blir det synd om dem. Gruppen får brått att utforska området och hittar ett tunneldystem med oklart syfte. Den välutrustade anslutande zonstrykaren Rudbeck, hade med en fackla som kommer väl till pass i den mörka tunneln. Sixten är redigt förvirrad och Kåre börjar oroa sig för Sixtens hälsa. Skall de hinna söka vård i arken, innan det är för sent? Sent om sider är gruppen tillbaka i huset och upptäcker att Regis ligger stupad med flertalet sticksår. Rudbeck smyger ned för trappan till källarvåningen och gruppen hittar en stor bassänghall full med zongastar. Decker identifierar en tub med tabletter som näringstabletter, glädjen stiger då krubbnivån inte längre är katastrofal.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests