Vi är inte där än, men jag har funderat på någon sorts "rullande ark", med projekt och allt möjligt. Så att de inte kommer dit tomhänta, och för att mina spelare gillar ark-byggandet.
Det där lät ju klart lattjo. Har du några exempel eller anteckningar man kan få glo på?
Vi spelade inte resan till zonen men jag skrev ihop en synopsis över resan och varför. Det jag gjorde var att djuren hade kassettradion (och batteri) och de fick in radiomeddelandet. Djuren, med kartinformation från Genlab Alpha tog de sikte på de fem koordinaterna som radiomeddelandet sände ut (Ledningscentral A-E) i hopp om att där finns antingen mer offer för de till synes hänsynslösa människorna, som de kan alliera sig med, eller så springer de på de hänsynslösa människornas bas och kan hämnas. Ett vinn - vinn läge.
Det var en ruskigt smart lösning. Tyvärr tror jag det inte kommer funka för mig, eftersom mina spelare lagt ned så mycket tid på att leta ledningscentraler och tolka koordinater i Zonen att de nog kommer tycka det är upprepning om de får göra det även som djur. Att göra ett "hopp" i handlingen kan funka, men det känns som om det kommer finnas möjlighet för så många intressanta saker på vägen att det känns lite tråkigt att hoppa över den...