Hei,
M0 skøt i været i 2015 som en av mine favoritt rollespill. Jeg elsker at GM og spillere utforsker zonen sammen, og at spillerne styrer utviklingen av arken. Jeg elsker den desperate stemningen hvor døden puster en hver mutant og hele arken i nakken. Jeg elsker settingen!
Nå har jeg også lest halveis i Genlab Alfa og det er også veldig kult, og når jeg nå om en uke skal gi min pitch for spillerne vet jeg at Genlab Alfa antagelig er lettere å selge. Jeg vet at spillerne vil elske å spille dyr.
Tanken var derfor at vi kanskje begynner med Genlab Alfa, for deretter å gå over til M0. MEN, jeg frykter at mutantenes dystre kamp mot skjebnen etter som de kommer stadig nærmere døden i form av permanent trauma vil miste dramatikken. For det er ingen slik "doomsday clock" for dyrene fra dalen (om de ikke er mutanter). Jeg er litt redd at ved å spille Genlab Alfa først så forsvinner noe av den vakkert dystre mystikken fra M0 om verden der ute og om det finnes liv og håp i framtiden.
Er det andre her som har tanker eller erfaringer rundt dette, og som har gode tips for hvordan jeg kan bevare usikkerheten, mystikken og desperasjonen i M0 hvis spillerne har spilt Genlab Alfa først?
Takk!