Viddejustis
Topic Author

Magiboken [Magikort]

Thu 28 May 2026, 09:40

Hej,
Fick hem Arkand och Magiboken igår och de är båda fantastiska.
Nu när magisystemet är mer utvecklat och det finns avsevärt fler besvärjelser så undrar jag om någon vet om det är några officiella magikort/besvärjelsekort på gång som täcker alla besvärjelser i magiboken.

Jag vet att det finns kort att skriva ut själv som en på forumet har publicerat här med Fria ligans godkännande. Men då den nya boken har gjort några ändringar i de redan existerande besvärjelserna från grundboken hade det varit trevligt med uppdaterade kort samt alla de nya besvärjelserna.

Är det fler som hade velat ha sådana kort? Vi kanske tillsammans kan visa fria ligan att det finns ett kundunderlag för det i så fall!

Byrax

Re: Magiboken [Magikort]

Thu 28 May 2026, 16:11

Känns som en gjuten miniexpansion. PS Det behövs även en ny lek med skatter för att krydda till det hela litet för grundboxägarna.

Viddejustis
Topic Author

Thu 28 May 2026, 16:51

Ja jag skulle även slänga mina pengar över en kortlek för hjälteförmågorna.

Jens go game

Fri 29 May 2026, 23:23

+1 för alla dessa underbara idéer

Jourhighness

Mon 01 Jun 2026, 11:34

Håller med, en kort expansion med magi nya skatter etc. utökade intsiativkort med. Jag har 6 spelare vid bordet. Finns inte kort så det räcker för alla monster (Använder kort från kortlek istället).

Hassehasseson

Sun 26 Jul 2026, 12:38

Kort för Hjälte förmågor och släktes förmågor och naturligtvis för alla dessa besvärjelser och Trick. Det hade varit grymt skönt, väldigt underlättande för mina spelare kan jag säga. Sen skatt kort många fler såna så man kan få in lite magi från magi boken. Tokens för KP, VP & Pengar hade varit grymt bra.
Dials till spelarna för att hålla koll på KP och VP. Så kan SL använda Tokens för sina monster.
Naturligtvis fler initiativ kort typ upp till 20 eller som jag skrev i en annan tråd att man väljer om man är offensiv eller defensiv osv. Så har man 10 kort i vardera hög och dom från grund boxen används av monster.
"In a dark place we find ourselves, and a little more knowledge lights our way"-Yoda