Även som gammal tv- och datorspelare ligger Stalker inte riktigt rätt i munnen när det kommer till Mutant. Håller helhjärtat med Strykare som föreslagits. Låter helt rätt i mina öron.
// G
Flera bra namn där!Usch, det är inte alls min mening att låta negativ - tvärtom postar jag ju eftersom jag tycker att upplägget verkar spännande och stiländringen i stort rätt.
Håller med om att Danko är mycket bra (liksom Strykare dessutom, som ju dessutom ligger nära Stalker i uttal och känsla). För att istället bidra i mer positiv anda följer här lite idéer på namn jag får i huvudet när jag tänker på M0 (att läsa/strunta i/såga)
Mo, Ajscha, Garbo, Jimi, Tomi, Pjoter, Bridjid, Hammed, Leam, Tormax, Lo, Inex, Nilla, Kirst, Manzu, Abbas, Tifa, Sarinna, Ilja, Magrita,
Ber om ursäkt för trådkapningen. Bryt gärna ut som egen tråd under t.ex. "Språket i M0"
Klockrent.Zonstrykare?
GrymtZonstrykare?
Snitsigt! Blev riktigt rätt i den uppfattning jag fått av M:ÅN. Personligen tycker jag att även om man utalar Stalker "som på ryska" så bryter det inlevelsen. Vi är väl ändå inte riktigt i ryssland? Att bara ha ett enda enskilt ord som låter svengelst / ryskt tycker jag tar emot, personligen.Zonstrykare?
Där satt den tamefan!Klockrent.Zonstrykare?
Japp, instämmer! Ett skolexemepel på framgångsrik brainstorming! Nu har vi en parameter mindre att ojja oss kringDär satt den tamefan!Klockrent.Zonstrykare?
Gillar det som antyds om arken här! Reling, skrov och proportionerna ger en fin känsla av att arken inte var en byggnad som alla andra - eller kanske inte ens en byggnad över huvud taget. Var arken kanske en del av Ad-astra projektet, eller bara en vanlig oljetanker som fastnat långt uppe på land efter en missfostertyfon eller något annat udergångsfenomen? Fantasieggande är det i alla fall!På några sekunder är han framme vi arkens skrov till vägg. Varlesen kastar sig upp och hugger hål i stålskrovet när den klättrar upp mot relingen ett tjugotal meter upp.