Sidan 8.
En tredje fraktion som söker efter statyetten och Um-Durman är Den Rena Flammans Väktare, en religiös orden av munkar och riddare som dyrkar drakkejsaren Eledain.
Usch. Ersätt Den Rena Flammans Väktare med "Sanningens och rättfärdighetens väktare". Och varför skriver ni varje ord med stor bokstav? Så skriver man inte ett egennamn i svenskan. Jag gissar att det är samma svengelska som ligger bakom att Purlpe Flame heter Rena Flamman som ligger bakom att Temple of the Purple Flame heter Templet Purpurbrand.
Jag gillar faktiskt "Den Rena Flammans Väktare". Med tanke på de dyrkar drakar som "med deras eld brände bort och renade demonernas kontroll över världen" tycker jag det är passande.
Du har en poäng att drakeld faktiskt har med spelvärlden att göra. Drakeldens väktare eller Drakflammans väktare, tycker jag är ett bättre namn i så fall. Men oavsett vilket så skriver man inte egennamn med stora bokstäver i varje ord i svenskan. Svenskans versaliseringsregler skiljer sig från engelskans. I svenskan skrivs egennamn med versal i början men inte i varje ord i egennamnet. Vill man tyddliggöra vad som är egennamnet och vad som är andra ord i meningen så kursiverar (eller tjock stil) man egennamnet (plus att man börjar egennamnet med stor bokstav såklart).
EDIT: Fast på sidan 9 beskrivs inte drakarnas eld som någonting positivt. Drakarna har dessutom vänt människorna ryggen. Jag tycker
Den rena flammans väktare är ett konstigt namn när drakarna inte längre står på människornas sida. I berättelsen om Eledains svärd så pekas drakarnas eld ut som en del av tyranneriet.
Men i fel händer blir Um-Durman ett tyranniets vapen ett redskap för det demoniska mörkret eller den drakoniska elden.