User avatar
Chutnik
Topic Author
Posts: 21
Joined: Mon 04 May 2020, 13:38

Är År noll dött?

Sun 08 May 2022, 15:58

Har varit sugen på att testa Mutant: År noll och tänkte införskaffa grundboxen. (Är inte särskilt intresserad av de andra stand-alone delarna såsom Elysium eller hindenburg).

Men jag upptäckte att både grundboxen och zonkompendium 1 & 2 är slut. Kompendiumerna ska tydligen inte tryckas om enligt info här på forumet. Är det någon som vet om grundboxen kommer dyka upp igen?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Är År noll dött?

Sun 08 May 2022, 21:12

Dött är väl ett starkt ord. Förutom Ad Astra boken (hm, jaja) så är spelet färdigproducerat med vad de planerade att göra. De har sagt att de har mer saker till mutant men de har inte sagt vad det är, en gissning är väl brädspel (skirmisher typ kanske) eller kortspel. Spelets sida i webbshoppen säger att spelet är tillfälligt slut. De brukar trycka om grundspelen men kanske inte lika ofta extraböckerna då de inte säljer lika bra. Så grundboxen kommer nog att tryckas om vad det lider.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Är År noll dött?

Mon 09 May 2022, 20:15

aha så ad astra rann ut i det kosmiska stoftet alltså? lite synd men man ska väl inte vara bitter med allt coolt som finns redan =)
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Är År noll dött?

Mon 09 May 2022, 20:18

synd som faaan är väl kanske ett lämpligare ord än lite synd iofsig haha
men vad hände med allt jobb de hade halvfärdigt inom ad astra??
kanske fel ställe att fråga men du verkar ha koll fenhorn?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Är År noll dött?

Mon 09 May 2022, 21:11

Ad Astra är på väg. Har för mig att Tomas nämnde att de har varit lite folk-rockader på det. Men som sagt det har sagts förut och jag tror på det när jag ser det.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
ulmus
Posts: 27
Joined: Fri 27 Nov 2015, 14:58

Re: Är År noll dött?

Wed 06 Jul 2022, 19:47

Hej! Jag är en del av sagda rockad och jobbar för fullt på det just nu, så om allt går som det ska så kommer det faktiskt att komma ett Ad Astra till slut (kan inte säga när jag är bara skribent)
 
User avatar
Shads
Posts: 72
Joined: Sat 09 Feb 2019, 15:51

Re: Är År noll dött?

Tue 16 Aug 2022, 05:47

AHHHHHHHHH
 
User avatar
kjw1
Posts: 132
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

Re: Är År noll dött?

Tue 11 Oct 2022, 07:05

Ok, så det kommer alltså inte produceras äventyr eller dyl till MÅ0 versionerna nere på jorden? Har FL meddelat det officiellt eller vad?

Allt som allt finns det väl bara (från Ligan) grundboxen + 3 expansioner... zonkompendium-häftena och äventyret till Fandrakes Kikstarter. Samt så klart Mutant Hindenburg. Eller ytterligare? Hade
hoppats på fler äventyr och expansioner när de fyra klasserna var introducerade. Eller, åtminstone, mer material kopplat till Hindenburg-eran.

Någon som känner till något framtida ljusglimt? Eller är det alltså (hitom stjärnorna) slut / dött nu?
[kJw1]
prudentia nostra constatia
 
ChrilleT
Posts: 145
Joined: Tue 04 Oct 2011, 20:04
Location: Karlskrona

Re: Är År noll dött?

Mon 17 Oct 2022, 21:05

Ok, så det kommer alltså inte produceras äventyr eller dyl till MÅ0 versionerna nere på jorden? Har FL meddelat det officiellt eller vad?

Allt som allt finns det väl bara (från Ligan) grundboxen + 3 expansioner... zonkompendium-häftena och äventyret till Fandrakes Kikstarter. Samt så klart Mutant Hindenburg. Eller ytterligare? Hade
hoppats på fler äventyr och expansioner när de fyra klasserna var introducerade. Eller, åtminstone, mer material kopplat till Hindenburg-eran.

Någon som känner till något framtida ljusglimt? Eller är det alltså (hitom stjärnorna) slut / dött nu?
Den grå döden finns utgivet med. Annars tror jag bara det är Ad Astra som är känt att vara på gång.
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Är År noll dött?

Mon 28 Nov 2022, 11:43

Kommer Grundboxen i nytryck snart? Det lär väl bli ökat intresse nu när Zone Wars är på rull?

Något nytt om Ad Astra? Känns som om lite hopp och rykten behövs även här! Väntat sedan 1988... :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests