ollevarm
Topic Author
Posts: 29
Joined: Fri 07 Dec 2012, 18:58

Lösa trådar i MUA-Kampanjen (spolier)

Sat 09 Nov 2013, 23:02

Jag skall nästa vecka SL:a sista delen i MUA och det har varit en underbar berg och dalbana. Dock har vi redan bestämt att vi skall göra nya gubbar och spela vidare världen. Min ide är nu att göra en ny grupp där vi spelar med nya karaktärer men under samma tid som MUA kampanjen händer, så som den tidigare gruppen genomförde den. VI har spelat alla delar i MUA plus Kalabaliken i Karle.

Men nu funderar jag på att spela de lösa trådar som finns i kampanjen och behöver lite tips. Jag kan ju alltid ta till Göborg eller Österhavet men jag känner att jag vill ha kampanjkryddan med parallellt spelande.

Vad jag har tänk än så länge är någon noir-temad berättelse kring familjen Stiletto i Pirit. eftersom de inte berörs i MUA. Vidare tänker jag på de arga robotarna i Karles automatstad som har börjat beväpna sig. Jag vet att Jonny Rio-grejen i Nordholmia är ganska cool, men har inte bearbetat tankarna längre.

Vad säger ni? Vad hade ni plockat upp?

Olle
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Lösa trådar i MUA-Kampanjen (spolier)

Sun 10 Nov 2013, 13:22

Varför inte spela den prequel till MUA som M0 erbjuder? Sorry, kunde inte låta bli :)

Visserligen är M0 inte en parallell story till MUA som du efterlyser, men kopplingarna mellan de två är många. Hade det funnits en spoilerskyddande funktion på detta forum kunde jag förklara lite närmare...
Fria Ligan
 
User avatar
Zapp
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Lösa trådar i MUA-Kampanjen (spolier)

Tue 12 Nov 2013, 00:08

Varför inte spela den prequel till MUA som M0 erbjuder?
Talar du om någonting som går att få tag på (köpa) idag?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Lösa trådar i MUA-Kampanjen (spolier)

Tue 12 Nov 2013, 01:30

Varför inte spela den prequel till MUA som M0 erbjuder?
Talar du om någonting som går att få tag på (köpa) idag?
Nej - men snart. Det lät ju som att denna kampanj låg en bit in framtiden. :)
Fria Ligan
 
ollevarm
Topic Author
Posts: 29
Joined: Fri 07 Dec 2012, 18:58

Re: Lösa trådar i MUA-Kampanjen (spolier)

Fri 03 Jan 2014, 23:32

Jag sitter och skriver på det första äventyret på "bakom"-kampanjen. Den är mycket grovt skriven och behöver bearbetas en del. Jag vill får till lite MUA-Noir. Ha överseende med felstavningar, klichéer, ordhumor och rena stölder av materiel.

Pecunia non Olet

Bakgrund

* Herr Örny Kalott på stajlpalatset är en falskmyntare, Dock mest i utländska valutor. Han tjänar stora pengar på att handla med farmförallt gotländska skummisar. Detta har pågått i 8 år.

* GRU är han på spåren men vet inte exakt vad som händer

* Sekreta utskottet är medvetna om GRU:s ökade aktivitet men vet inte exakt om vad som händer.

* Nimrodbrigaden och Lejonorden gillar inte stajlpalatset pga snabeljazzens integrerade scen.

* Polisen gillar inte stället på grund av droger och att många poliser sympatiserar med BMP.

* Herr Kalott har folk som jobbar åt honom i källaren. En robot som sköter själva processen medan två biffiga utkastare är kurier.

* Herr Kalott har en handfull anställda till men de är ovetande om operationen. Men de gillar sitt jobb för det är välbetalt.


Händelser (kronologisk ordning)

Act 1
* BPM misshandlar en av serveringsflickorna svårt på stan. Snuten bryr sig inte ett skit. Spelarna måste ordna lite payback.

* Spelarna får en gammal lagerlokal med kontor att bo i. Herr Kalott har kommit över den billigt i en affär och behöver den inte längre.

* Spelarna lämnar ett tungt paket till Herr kalotts gotländska affärspartner Tommy Spader. (Falska Pengar)

* En fattig mamma och hennes 3 undernärda barn kommer till stajlpalatset och tigger. De är uppebarligen miserabla.

* Snuten dycker upp gör en "razzia". De slår vänder upp och ned på stället för att "hitta något skumt".

* En brandbomb kastas in i lokalen av Lejonorden på dagen när utestället är stängt. Spelarna måste släcka det fort!

* Nya gardet stormar in på stajlpalatset. Lokalen blir knöfull o stämningen stojig men riktigt kul. liveband spelar skitbra musik. Rp får vara livakter när Franeklhane och Aderton vill ha ett privat möte i ett bakre rum där de grälar och Aderton stormar ut.

* Spelarna ser Herr Kalott göra någon slags otydlig affär med en utländsk sjökapten.

* Någon i Nya gardet överdoserar och dör på kuppen. Hittas död på utedasset när man skall stänga tidigt på morgonen. Killen är IMM och har varit död i 10 timmar, rigo mortis har redan inträffat och spelarna får i uppdrag att fixa bort liket. Samtidigt som det pissregnar. Snuten måste inte få en ursäkt till att slå till ingen mot Stajlpalatset!

* Någon bryter sig på in på stajlpalatset under en natt mitt i veckan. Inget verkar stulet trots att dagskassan glömts kvar och ingen har varit på Herr Kalotts kontor. Dörren till källaren är inte öppnad heller. Inget är stulet eller sönderslaget. (GRU - söker info)

* Herr Kalott skickar spelarna för att muta polisen på station 37, tillslagen slutar.

Act 2
* En handfull hamnbusar kindnappar två av spelarna och släpar ned dem i en hamnbod. De misshandlas duktigt och hålls kvar i väntan på att "gotlänningen" skall komma och prata mer med dem. De andra SP måste rädda dem. De får bara ur hamnbusarna att det var en skum biffig IMM med gotländsk brytning som hyrde dem. (GRU - de hyr ett gäng hamnbusar).

* Det utbryter bråk inne på stajlpalatset, det är en svårt försupne och skadade ex-bodybombaren Wölker Stalfaust som börjar veva runt om sig. När spelarna rusar till sliter Stalfaust upp en pistol och blåser av sig huvudet. Spelarna måste städa bort problemet.

* Nimrodbrigaden och Lejonorden försöker anfalla stajlpalatset samtidigt men ryker ihop utanför på gatan och inne i lokalen (JÄTTESLAGSMÅL)

* Spelarna träffar Fridtjuv Berger, utbyter information och skapar bra kontakt.

* Smilet Piaff och hans livvakt dyker upp med två tjejer och försöker sälja dem. Tjejerna ser magra och nedpundade ut. Smliet blir full och örfilar en av tjejerna. Smilet är odräglig och kör "vet du vem jag är?"-rutinen men har vräker bort pengar i barnen, vilket gör herr Kalott glad.

* Spelarna letar runt i Hindenbrug och hamnar på "hotellet" Grisslan. De får sin info om de hjälper ägaren flytta på en full Bosse "Döparen" efter att Bosse somnat i en stol i receptionen. Bosse blir skitsur men är för full för att göra nått.

* GRU hyr en dyr knivjunker som mördar två av Herr kalotts gotländska affärspartners hemma hos Tommy Spader (Keno Rauk och Tommy själv). Blodigt! Huvudena är avhuggna och jyckar är intryckta i munnarna.
Under en byrå hittar Spelarna två kackerlackor med avknaprade huvud. Spelarna är där för att lämna ett paket.

* En av GRU-agenterna bryter sig in i spelarnas hideout och letar runt. Denne blir upptäckt av den spelare som fick stryk under början av act 2 efter som han/hon är på hideoutet och vilar upp sig. Spelaren sitter på dass när han upptäcker agenten. Nu finns det chans att fånga agenten men det skall vara svårt.

* Sekreta utskottet luskar ut att spelarna på något sätt är koplade till vad som händer i staden och agenter från GRU. Sekreta utskottet skickar den undersköna och livsfarliga agenten Elisa Kort. Hon är en supersexig IMM-kvinna med lapp för ögat och röker hela tiden. (femme fatale!) Hon talar om för Rp att de är inne över sina huvuden och bör berätta vad de vet. Hon säger att hennes arbetsgivare ur samhällets ledande del är mycket angelägen om att få reda på vad de vet om mordet på Keno Rauk och Tommy Spader.

Act 3


Ni får jättegärna komma med förslag vad som händer sedan. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests