AndersBj
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 16 Feb 2019, 12:51

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Sun 14 Mar 2021, 23:06

Harmklint kom mina spelare aldrig att besöka. Tanken var att platsen beboddes av en kättersk sekt av Rostkyrkan. En samling halvlingar som dyrkade Rost i sin söndervittrande aspekt – död och förgängelse, eftersom det är vad rost är. Men också samarbete eftersom vatten och luft tillsammans med järnet blir rost. De var i praktiken mycket fredliga, men dekorerade alla helgedomar med skallar och ben. I grottan bakom deras kloster fanns något … men eftersom vi aldrig kom dit behövde jag inte fundera ut det.

Kamars udde blev en svartalfsby och en viktig kultplats för måndyrkan. Men en av kvinnorna i byn kom över en demonbesatt bok och blev helt kontrollerad av den. Hon upprättade ett alternativt styre i den gamla fyren. Satte samman skelett av alla benbitar hon kunde hitta och terroriserade trakten. Demonens mål var att roffa åt sig så mycket makt att den skulle kunna mäta sig med Zytera eller Krasylla. Dit var det dock långt kvar.

Bokens demon var känslig för musik och boken hade legat i dvala i fyren rätt länge, eftersom något långt före blodsdimman hade byggt ett självspelande instrument, drivet av vågkraft. Där placerade RP sedan boken igen, efter att de reparerat instrumentet. Boken visade sig vara oförstörbar och demonen pigg på att besätt någon ny.

Hela den här platsen blev ett svar på var svartalfen som är fripassagerare i något av slumpmöten kom ifrån. Han var den demonbesattas bror och hade flytt för att hon använde hans blod för att driva sina nekromantiska skapelser.
 
swedishtrex
Posts: 31
Joined: Fri 27 Nov 2020, 12:52

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Sun 21 Mar 2021, 16:08

Har du några tips på vad man kan göra med Harmklint och Kamars udde? Det vore kul att ha lite förberett när de ordinarie äventyrsplatserna börjar ta slut. :)
Jag använda harmaklint som korpsystrarnas bibliotek och enda riktigt fasta punkt, dock övergivet och nedlusat med mindre demoner efter en attack av Z
Jag använda kamars udde som ett outcast läger för ett mindre antal orcer som flytt skogen, utbölingar som tillslut hamnade i gruppens tjänst, själva tornet tog nästan ett år innan spelarna kunde se förbi den symbolbesvärjelsen som gömde ett mycket större torn (Kommer vara q's spira eller en annan magikers torn beroende på behovet när de väl lyckats kämpa sig fram om några månader )
 
AndersBj
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 16 Feb 2019, 12:51

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Sun 21 Mar 2021, 17:21

Kul!
Har du några tips på vad man kan göra med Harmklint och Kamars udde? Det vore kul att ha lite förberett när de ordinarie äventyrsplatserna börjar ta slut. :)
Jag använda harmaklint som korpsystrarnas bibliotek och enda riktigt fasta punkt, dock övergivet och nedlusat med mindre demoner efter en attack av Z
Jag använda kamars udde som ett outcast läger för ett mindre antal orcer som flytt skogen, utbölingar som tillslut hamnade i gruppens tjänst, själva tornet tog nästan ett år innan spelarna kunde se förbi den symbolbesvärjelsen som gömde ett mycket större torn (Kommer vara q's spira eller en annan magikers torn beroende på behovet när de väl lyckats kämpa sig fram om några månader )
 
Zod
Posts: 20
Joined: Thu 19 Mar 2020, 12:31

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Thu 09 Sep 2021, 17:06

Jag använder dina äventyrsplatser i min kampanj och är väldigt imponerad av det du gör.

Om du har gjort fler kartor i fria ligans stil till dina äventyrsplatser (utöver de som återfinns i tråden om samlade alster) är jag mäkta intresserad.

Martin
 
PieceOfSteel
Posts: 1
Joined: Sun 29 May 2022, 12:23

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Sun 29 May 2022, 12:53

Vilka fantastiskt fina äventyrsplatser du ritat! Jag brukar oftast göra eget material, eftersom jag gillar att ha full kreativ frihet, men dehär kommer jag vilja använda till min egen kampanj. Jag gillar hur stilen är så lik den i det officiella materialet. Har du övervägt att publicera dem på DriveThruRPG eller dylikt? Jag är övertygad om att många skulle uppskatta dem, och åtminstone jag själv skulle vara villig att betala en slant.
 
AndersBj
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 16 Feb 2019, 12:51

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Fri 17 Jun 2022, 15:33

Kul att du gillar! Tanken var just att skapa något som inte helt uppenbart var egenproducerat, för att spelarna inte direkt skulle se skillnaden mellan mitt och Ligans material. Tittar man närmare är det rätt uppenbart, men det gjorde sällan mina. Jag har länkat till kartorna någon annanstans här på forumet, så de är gratis att använda om man vill. Tycker inte jag kan ta betalt för något som är så snabbt producerat.
Vilka fantastiskt fina äventyrsplatser du ritat! Jag brukar oftast göra eget material, eftersom jag gillar att ha full kreativ frihet, men dehär kommer jag vilja använda till min egen kampanj. Jag gillar hur stilen är så lik den i det officiella materialet. Har du övervägt att publicera dem på DriveThruRPG eller dylikt? Jag är övertygad om att många skulle uppskatta dem, och åtminstone jag själv skulle vara villig att betala en slant.
 
Nabakos
Posts: 10
Joined: Fri 27 May 2022, 09:37

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Tue 01 Nov 2022, 13:39

Vet att detta är en tre år gammal tråd. Men börjat spela nyligen. Gillar kartorna. Vad för program har du använt för att skapa dina egna?

MVH
Makoto
 
AndersBj
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 16 Feb 2019, 12:51

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Tue 01 Nov 2022, 13:51

De är handritade i Procreate på en iPad.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests