User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Hotell-tips ?

Thu 08 Aug 2013, 19:12

I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Hotell-tips ?

Thu 08 Aug 2013, 20:37

Hmmm :?
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Hotell-tips ?

Thu 08 Aug 2013, 21:01

Ha, ha, ett gammalt familjeföretag ... Alla i personalen är VÄLDIGT lika varandra
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Hotell-tips ?

Fri 09 Aug 2013, 05:11

Ha, ha, ett gammalt familjeföretag ... Alla i personalen är VÄLDIGT lika varandra
:-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Hotell-tips ?

Fri 09 Aug 2013, 08:09

"Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
"Relax, " said the night man,
"We are programmed to receive.
You can check-out any time you like,
But you can never leave! "
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Hotell-tips ?

Fri 09 Aug 2013, 14:45

Hehe

För att ta ett steg från ämnet (som egentligen gällde att jag google:ade Shagul). Shagul verkar vara ett kvinnonamn som innehas av ett antal kvinnor i Sverige. Fick mig att tänka på Silvia Miranda som enligt en konversation med Shagul tydligen skall ha varit en man från början innan hennes runa förändrades. Kan det vara så att Shagul kanske från början var en kvinna?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Hotell-tips ?

Fri 09 Aug 2013, 17:33

Hah :-)

Jag däremot funderar på hur en klon skulle kunna bryta sig loss, finna sig i sin plats i skapelsen - och öppna ett gästgiveri. Det skulle per definition vara en intressant plats. ;)

Annars kanske Mogerland väljer att bli värdshusvärd istället och dra sig tillbaka? Måhända tar han över driften av Junker Hildurs i ruinerna av Arhem - och betjänar crurerna? Stoff för en novell, i alla fall! :D

Själv googlade jag på Saphyna och fick fram en kvinna i långtbortistan som hade det som användarnamn. Måhända är hon medicinstuderande? 8-)
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Hotell-tips ?

Fri 09 Aug 2013, 18:54

Hah :-)

Jag däremot funderar på hur en klon skulle kunna bryta sig loss, finna sig i sin plats i skapelsen - och öppna ett gästgiveri. Det skulle per definition vara en intressant plats. ;)

Annars kanske Mogerland väljer att bli värdshusvärd istället och dra sig tillbaka? Måhända tar han över driften av Junker Hildurs i ruinerna av Arhem - och betjänar crurerna? Stoff för en novell, i alla fall! :D

Själv googlade jag på Saphyna och fick fram en kvinna i långtbortistan som hade det som användarnamn. Måhända är hon medicinstuderande? 8-)
Hehe låter som ett potentiellt sidospår :)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Hotell-tips ?

Sat 10 Aug 2013, 12:20

Man kan också tänka sig en vandöd Mogerland som värdshusvärd. Antingen ett resultat av jordblodskällan, eller som ett straff från en annan klon, då Mogerland valt döden istället för att förenas med sina tvillingar.

Vem vill skriva om värdshuset Junker Mogerland? :-)
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Hotell-tips ?

Sat 10 Aug 2013, 15:23

Man kan också tänka sig en vandöd Mogerland som värdshusvärd. Antingen ett resultat av jordblodskällan, eller som ett straff från en annan klon, då Mogerland valt döden istället för att förenas med sina tvillingar.
Ryktet säger dock att Mogerland fortfarande lever i form av en underlig piratklon ...

För övrigt kan jag meddela att en Shagulklon i Vredesverk också väljer att kalla sig Mogerland och hävdar att namnet snarast är en beteckning med betydelsen "Den vidfarne".

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests