Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Måste jag spelleda allt?

Tue 03 Nov 2020, 00:27

Jag förstår självklart att det är upp till mig och min spelgrupp, men jag har blivit väldigt sugen på att spela för en gångs skull.
Har varit spelledare av ''Grundspelet'' (eller vad man ska kalla det) ett tag nu, skitkul ju! Men snart känner jag att jag vill spela lite, så har snackat med gruppen och har hittat en som gjärna testar att vara sl och jag tänkte då att han kan spelleda Genlab Alfa och Maskinarium.
Blir detta konstigt?
Spoilar de något om meta-plotten eller något annat?
Tack!
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4464
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Måste jag spelleda allt?

Tue 03 Nov 2020, 00:36

Spelar man kampanjerna i ordning (Eden, Genlab, Maskinarium, Elysium and sist Grå) så spoilas ingenting (vad jag kommer ihåg). Jag vet att Elysium innehåller en del information tidigare kampanjer och Grå innehåller saker från Elysium. Grå innehåller också spoilers för ZK5 Hotell Imperator (så Den Grå Döden ska alltså spelas efter Elysium och Hotell Imperator).

I övrigt, nej.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Re: Måste jag spelleda allt?

Tue 03 Nov 2020, 02:03

Spelar man kampanjerna i ordning (Eden, Genlab, Maskinarium, Elysium and sist Grå) så spoilas ingenting (vad jag kommer ihåg). Jag vet att Elysium innehåller en del information tidigare kampanjer och Grå innehåller saker från Elysium. Grå innehåller också spoilers för ZK5 Hotell Imperator (så Den Grå Döden ska alltså spelas efter Elysium och Hotell Imperator).

I övrigt, nej.
Tack så mycket för svaret!
Jag hade nog inte tänkt att vi skulle köra klart Eden innan Genlab, utan Genlab blir som en paus av Eden kampanjen, kanske en dum idé, så minns du om Genlab spoilar något om Eden-kampanjen.
Tack igen :)
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4464
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Måste jag spelleda allt?

Tue 03 Nov 2020, 06:29

Project Eden refereras i Genlab Alpha till namnet och en mening eller två om vad det är (att det är ett projekt om att skapa mutanter).
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Re: Måste jag spelleda allt?

Tue 03 Nov 2020, 15:01

Project Eden refereras i Genlab Alpha till namnet och en mening eller två om vad det är (att det är ett projekt om att skapa mutanter).

Hmmm.. får nog tänka om lite då.

Tack så mycket för svar, ha en fortsatt bra dag!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests