Mr Oldtimer
Posts: 391
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Sun 09 Oct 2022, 09:21

Wow! Vilken modul! Fantastiskt bra jobbat, alla inblandade. Tusen tack!
 
User avatar
pellejones
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Sun 09 Oct 2022, 16:49

Är med på det, tänkte mest om man ville slumpa ut hela sektorerna, alltså lite som när man drar rumskort i brädspelet. Dvs bygga kartan. Jag kan ju välja och vraka själv bland sektorerna, funderade mest om det fanns någon tanke kring slump här.

Inser när jag skriver att det kan bli väl komplicerat.
Så blir nog till att välja och bygga lite efterhand så spelarna hinner in till skatten enligt din tidsram (15-17 tidsenheter).
I mina speltest gjorde jag detta dokument där jag skrev vad som fanns i sektorer/rum

https://www.dropbox.com/s/80l4v1777kmzs ... n.pdf?dl=0
 
Christian Gullfeldt
Posts: 44
Joined: Fri 16 Dec 2016, 16:58

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Sun 09 Oct 2022, 21:37

Ja, stort tack för ert fantastiska arbete och kreativitet. Drakborgen kommer bli superkul att spela.

Vänligen
Christian
 
moniker
Posts: 2
Joined: Fri 23 Dec 2016, 18:53

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Tue 11 Oct 2022, 11:45

Alltså det här så himla bra detta! (Fast jag skulle vilja ha det i tryckt form, med hård pärm.)

Efter inledningen så måste jag säga att jag skäms för denna väldigt tråkiga posts fortsättning - men... vill ni ha korrekturfynd rapporterade någonstans?
På sidan 5, höger kolumn, under avsnittet NY REGEL, sista stycket, så är första ordet "Yrkerna" - bör nog vara "Yrkena" utan extra "r".
 
DanielBrunkåpa
Posts: 1
Joined: Wed 12 Oct 2022, 19:36

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Wed 12 Oct 2022, 19:40

För oss som bott under en sten och missade kickstartern.. kommer det finnas möjlighet att få tag i Drakborgsmodulen till Svärdets Sång?
 
Jens go game
Posts: 299
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Thu 13 Oct 2022, 21:30

Jag sitter med konverteringsreglerna för karaktärerna. I PDF finns något som heter Psyke som tydligen ska konvertera till INT. Men i Drakborgen tror jag inte det finns något värde på karaktärerna som heter Psyke, är det värdet Tur i Drakborgen som man konverterat till från INT?
 
User avatar
pellejones
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Thu 13 Oct 2022, 22:16

Det är helt korrekt. Tur ska det vara.
 
User avatar
pellejones
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Fri 14 Oct 2022, 18:47

Jag sitter med konverteringsreglerna för karaktärerna. I PDF finns något som heter Psyke som tydligen ska konvertera till INT. Men i Drakborgen tror jag inte det finns något värde på karaktärerna som heter Psyke, är det värdet Tur i Drakborgen som man konverterat till från INT?
Det är korrekt.
Alltså det här så himla bra detta! (Fast jag skulle vilja ha det i tryckt form, med hård pärm.)

Efter inledningen så måste jag säga att jag skäms för denna väldigt tråkiga posts fortsättning - men... vill ni ha korrekturfynd rapporterade någonstans?
På sidan 5, höger kolumn, under avsnittet NY REGEL, sista stycket, så är första ordet "Yrkerna" - bör nog vara "Yrkena" utan extra "r".
Enklast för att få detta fixat är att maila Orvar på Fandrake. Det är han som har hand om modulen osv nu.

Skoj att den uppskattas och jag hoppas att ni har riktigt skoj med den! För mig var ett ett rejält och rolig arbete att skriva modulen och rita alla kartor.
 
Sibilisibili
Posts: 7
Joined: Fri 04 Jan 2019, 00:10

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Wed 21 Dec 2022, 16:59

Meeen! Jag backade ju aldrig Drakborgen, pga spelet hatade mig. Men jag vill ju ha tag i äventyrsplatsen efter alla goda vitsord här! Kommer det att tryckas? Måste man vara på Orvar om det?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4455
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Drakborgen goes Svärdets Sång

Wed 21 Dec 2022, 17:10

Jo, du får nog hugga Orvar på det.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest