kjw1

Re: Fundedbyme.com

Mon 08 Apr 2013, 14:39

*pling* kartongmarkörer infriat 8-)
Kul! 90k!
Har alltså absolut ingenting emot ytterligare sterchgoals. De verkar verkligen bidra till engagemanget!Hoppas att jag var tydlig kring det. Bara Ligan inte imploderar på kuppen... men de verkar medvetna om den balansgången.

Ytterligare fysiska bonusar i första lådan är kanske att fråga efter för mycket? Zonsektorer, ytterligare skrivet kampanjmaterial från inbjudna skribenter/fans osv är kanske, som ekofest indikerar, inte något som tar fullt så mycket tangentbordsenergi från Ligan. Det kan också vara nedladdningsbart DLC om det är svårt att rymma i den trykta produkten. Mera (analogt eller digitalt) kampanjmaterial från externa skribenter är kanske den bästa typen av strechgoalmaterial? Men - om man föreställer sig att skribenterna borde få någon form av arvode (utöver den utlovade externa champagnegrejjen med tapas) är självklart även ytterligare text något som på ett eller anat sätt konkurrerar om resureserna...
[kJw1]
prudentia nostra constatia

Watson

Mon 08 Apr 2013, 16:00

Ett tips brukar vara att rikta in sig på digitala stretchgoals, då de är väsentligt billigare att producera/"trycka".

Kanske något kul material från Gunilla Johnsson, Michael Petersén eller någon av Järnringarna?

Jag vill fortfarande ha "I Reptilmännens Klor" i ny tappning... :)
...Elementärt, min käre Sherlock

Svante Landgraf

Tue 09 Apr 2013, 15:17

Jag är nöjd så länge det finns reptilmän. Deras klor kan jag klara av själv.
(sound of spatiotemporal holocaust)

Tomas
Site Admin

Tue 09 Apr 2013, 15:35

Jag är nöjd så länge det finns reptilmän. Deras klor kan jag klara av själv.
Jajamen! :)
Fria Ligan

Boriz

Wed 10 Apr 2013, 20:39

OK, något senare än de flesta så får också jag upp ögonen och blandar jag mig in i leken.

Nytt Mutant, Coolt!
Fasen vad roligt att det åter igen kommer att produceras. Jag ser med spänning fram emot vad detta kommer leda till för produkt. Dessutom måste jag säga crowdfunding, ett genidrag! Jag menar över 100000 pix än så länge. Måste vara skönt att veta att det finns kapital så man slipper att oroa sig för att man ska förlora enormt på första tryckningen Jag tänker här på Krister Sundelins Grundregel när det kommer till att skriva rollspel "Det bästa sättet att få en liten förmögenhet från rollspel är att börja med en stor." Sen att ni har erbjudit enormt intressanta och roliga delmål gör ju allt så mycket trevligare för mig som konsument.

Ja, jag har väl sagt det mesta jag tänkte omkring detta, nu i alla fall...

Föresten, bra idé och bryt ett ben!

kjw1

Mon 15 Apr 2013, 21:36

Torsten Alm!
De nya stegpinnarna till trots tror (och hoppas) jag att de kan komma att bli otillräckliga.

Oavsett vad jag skrivit tidigare i tråden föreslår därför en ganska specifik sista (?) stretchgoal... Hitta Peter Johnsson (illustratör i de tre första Mutantäventyren: Reptilmännen, Järnringen och Nekropolis men inte Bris Brygga) och be honom rita minst en bild till. Gärna en robot :-) Bättre än så kan inte Mutant bli! Jag vet inte vem/vad osv han är idag då det ju inte är ett helt ovanligt namn men jag hörde ett rykte för några år sedan att han blivit (S)-politiker... Men det kan vara ett villospår. Lyckas ni med detta så ÄR ni i mina ögan mer Mutant än originalet!

/kjw
[kJw1]

kjw1

Mon 15 Apr 2013, 21:41

PS. Gör gärna T-shirts av den nya bilden (eller av någon av hans tidigare om ni kan i relation till M-licensen)...
Jag köper tre till mig och mina barn ;-)
Annars hotar jag med en bootleg-Tees
DS.

/kjw
[kJw1]

ekofest

Tue 16 Apr 2013, 18:43

*pling* Torsten Alms zonsektor infriad :mrgreen:
127k i detta nu

Snälla, snälla Ligan släng upp fler stretchgoals (om ni har dem), så får vi ordentligt tryck nu på slutspurten!! :D
Jag tror på 200k

Henke
Topic Author

Tue 16 Apr 2013, 21:22

... och där var alla delmålen infriade!
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Henke
Topic Author

Wed 17 Apr 2013, 20:12

... och nu måste jag fråga: VEM är det som lagt den där extra kronan? (på nuvarande 140.801kr) :)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte