Dorantee
Topic Author
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Lite info kring Ad Astra?

Mon 14 Oct 2019, 12:23

Hej alla!

Egentligen antar jag att det här mest är en fråga riktad till fria ligan, men alla är välkommna att svara. Ber om ursäkt om jag lagt tråden på fel plats också, tänkte först lägga den i "biobunkern" men landade tillsist här. Kan göra om och göra rätt om jag tänkte fel.

Nåval till fokus, frågan lyder som trådens titel: Kan vi få ta del av lite info kring Ad Astra nu när 2020 närmar sig med stormsteg?

Den stora sake jag undrar över är huruvida Ad Astra är en expansion (i stil med Genlab och Elysium), en "kampanj" (Grå Döden) eller om det kommer var mer av ett standalone spel, typ som jag förstått att Hindenburg kommer vara? Som jag förstått det kommer det vara den sistnämnda, men jag vet inte var jag fått den infon ifrån så jag frågar för att vara säker.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Lite info kring Ad Astra?

Tue 15 Oct 2019, 13:30

Hej alla!

Egentligen antar jag att det här mest är en fråga riktad till fria ligan, men alla är välkommna att svara. Ber om ursäkt om jag lagt tråden på fel plats också, tänkte först lägga den i "biobunkern" men landade tillsist här. Kan göra om och göra rätt om jag tänkte fel.

Nåval till fokus, frågan lyder som trådens titel: Kan vi få ta del av lite info kring Ad Astra nu när 2020 närmar sig med stormsteg?

Den stora sake jag undrar över är huruvida Ad Astra är en expansion (i stil med Genlab och Elysium), en "kampanj" (Grå Döden) eller om det kommer var mer av ett standalone spel, typ som jag förstått att Hindenburg kommer vara? Som jag förstått det kommer det vara den sistnämnda, men jag vet inte var jag fått den infon ifrån så jag frågar för att vara säker.
Halloj! Mer info kommer snart, men kort kan sägas att Ad Astra kanske närmast liknar Hindenburg då det är mer standalone, men det utspelar sig samtidigt som År Noll och det går att spela Ad Astra med rollpersoner från År Noll, så kopplingen är lite starkare.
Fria Ligan
 
Dorantee
Topic Author
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Lite info kring Ad Astra?

Tue 15 Oct 2019, 15:18

Tack för svar Tomas, inväntar kommande info med spänning!
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Lite info kring Ad Astra?

Mon 17 Feb 2020, 23:58

Längtar!
 
User avatar
VonRijn
Posts: 40
Joined: Sat 01 Mar 2014, 18:22

Re: Lite info kring Ad Astra?

Sun 21 Jun 2020, 17:08

Mer info kommer snart
Med all respekt för andra åtaganden och förmodade omprioriteringar - när kan nästa uppdatering tänkas meddelas?
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Lite info kring Ad Astra?

Mon 22 Jun 2020, 11:00

Projekter har stött på en del förseningar men jobbas på i högsta grad. Det ser dock ut som en release för nästa år.
Fria Ligan
 
User avatar
VonRijn
Posts: 40
Joined: Sat 01 Mar 2014, 18:22

Re: Lite info kring Ad Astra?

Wed 24 Jun 2020, 15:53

Projekter har stött på en del förseningar men jobbas på i högsta grad. Det ser dock ut som en release för nästa år.
Tack för det klara beskedet! Om en följdfråga är i sin ordning - vankas en kommande Kickstarter eller löser ni det på annat vis?
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Lite info kring Ad Astra?

Thu 10 Sep 2020, 10:18

Hoppas på en Kickstarter! Grundbok (som Hindenburg, Väsen etc), och separat kampanj/scenariobok.
 
User avatar
VonRijn
Posts: 40
Joined: Sat 01 Mar 2014, 18:22

Re: Lite info kring Ad Astra?

Tue 06 Jul 2021, 23:26

Projekter har stött på en del förseningar men jobbas på i högsta grad. Det ser dock ut som en release för nästa år.
Tack för det klara beskedet! Om en följdfråga är i sin ordning - vankas en kommande Kickstarter eller löser ni det på annat vis?
Då ett drygt år hunnit passera sedan ovanstående frågeställning väcktes är det måhända på sin plats att skaka liv i tråden igen. Fria Ligan - hur ligger egentligen landet?
 
Dyhultsgrisen
Posts: 24
Joined: Sat 03 May 2014, 10:15

Re: Lite info kring Ad Astra?

Sun 15 Aug 2021, 13:42

Jag hörde att illustratören är klar med bilderna till Ad Astra sedan 2mpnader tillbaka så jag tror o hoppas att det blir en KS snart!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests