Idag damp Fenix 4:2012 ner på hallmattan. I numret finns 12 sidor till Svavelvinter-spelet: äventyret Döds ände där man spelar några av shaguliterna (noviser) i Järntornet på Marjura. Ett riktigt bra äventyr! Det är det där balla äventyret man borde ha kommit på själv (men inte gjorde) redan när man spelade den första gula kampanjlådan på 80-talet. Förmedlar verkligen vad den här spelvärlden är på ett sätt som de flesta bör känna igen sig i. Det går inte att vara utan shaguliterna.
Jag gillar hur enkelt och tydligt det är strukturerat. Antar att det skulle funka bra som ett introduktionsäventyr. Jag börjar också fundera på hur man skulle kunna bygga en hel kampanj kring äventyret - alltså händelser både efter och långt före Shaguls uppvaknande (som är en nyckelhändelse i äventyret). Det skulle antagligen gå att spela en konfluxkampanjen med de shagulitkaraktärer som följer med i äventyret (även om jag, vilket äventyret också öppnar för, skulle föredra egenhändigt gjorda karaktärer).
Skulle vara intressant att höra vad andra tänker om äventyret.
EDIT: Innan Döds ände spånades det en del på en shagulitkampanj här: http://www.frialigan.se/forum/viewtopic ... erna#p2041