Vhicta
Topic Author
Posts: 14
Joined: Sun 29 Jan 2017, 23:14

Narrativ kring Sakletare (eller bonuseffekt)

Sun 29 Jan 2017, 23:23

Hur berättar ni rent narrativt om var det finns artefakter när en zonstrykaren får korn på en artefakt? 
Jag upplever det som svårt att beskriva hur RP liksom vet var i ett 1KVM stort område det finns någon fornpryl som den aldrig sett förut eller kanske inte ens vet vad det är. 

Det blir oftast att jag säger "du ser att ingen varit här och länsat än vilket innebär att eventuella värdesaker kan finnas kvar" eller liknande. Men det börjar bli lite torrt.

Några tips? :)
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4496
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Narrativ kring Sakletare (eller bonuseffekt)

Mon 30 Jan 2017, 00:20

Det är väldigt svårt. Det beror förstås på vad det är för artefakt då men det blir ofta beskrivningar som du skrev eller t.ex. att han ser att ett kontorskomplex längre bort som har en ovanligt välbevarad del på andra våningen och att man genom några hål i väggen kan se relativt hela skrivbord med saker på eller att man ser en övergiven postering med skelett och ett skelett har ... osv.

Det är lurigt att komma på nya beskrivningar det måste jag hålla med om. 
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Vhicta
Topic Author
Posts: 14
Joined: Sun 29 Jan 2017, 23:14

Re: Narrativ kring Sakletare (eller bonuseffekt)

Tue 31 Jan 2017, 16:12

Det är väldigt svårt. Det beror förstås på vad det är för artefakt då men det blir ofta beskrivningar som du skrev eller t.ex. att han ser att ett kontorskomplex längre bort som har en ovanligt välbevarad del på andra våningen och att man genom några hål i väggen kan se relativt hela skrivbord med saker på eller att man ser en övergiven postering med skelett och ett skelett har ... osv.

Det är lurigt att komma på nya beskrivningar det måste jag hålla med om. 
Den där beskrivningen var fin! :) Det är nästan som en magisk förmåga. Effekten är väl OK som bonuseffekt men hittills har INGEN zonstrykare jag spellet tagit någon annan talang - +2 i bonus, artefaktlokalisering och FunTMgenom att få bli överraskad av faror?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests