User avatar
Krönikören
Topic Author
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Hjälpmedel/Slumpgeneratorer

Fri 07 Oct 2016, 12:21

Hej!

Nu fick jag tummen ur och fixade till (bort med upphovsrättsskyddade bilder etc..) mina Excel-slumpgeneratorer och skickade upp dem på Gdrive: 
https://drive.google.com/open?id=0Bz4T2 ... UV6WTdQTEU
  • Börja med att stänga av "Automatic calculating" (Formulas->Calculating Options->"Manual"). Annars kommer ni slumpa fram ett nytt resultat så fort ni andas i dokumentet!
  • Om filerna går trögt och/eller tar för mkt plats: Ta bort bakgrundsbilden, det borde sänka storleken rejält.
  • Filerna innehåller macron. Ni förlorar inte mkt på att låta dessa vara inaktiva om de känns skrämmande, de styr en knapp för "Re-roll" och en för att kopiera "formuläret" till en "sparat"-flik.
  • Det mesta av data i filerna har upphovsman Fria ligan. En del har jag fantiserat fram själv. En del är hämtat från olika platser på internetz. Zongeneratorn bygger (till min stora ångest då logiken inte alls passade hur jag ville bygga vidare...) på en slumpgenerator som postades på det engelska forumet. I RP-slumparen har jag lagt in några källor som jag kom ihåg. Känner du igen att något kommer från din blogg/forumsinlägg/dröm och du inte omnämns - skicka mig ett PM här på forumet så uppdaterar jag filen!
  • Förslag på förbättringar mottages gärna, men de får vara rätt bra för att jag ska orka ändra något för tillfället eftersom vi har paus i Mutant-spelandet! :)
Om Fria ligan vill att något i filerna plockas bort är det bara att säga till så försvinner de omedelbums (ni kan ju redigera bort länken så går det superfort)! Jag har ju inte frågat om lov innan jag postar eftersom jag upplever att ni har en "fritt att dela" policy på sånt här (inom rimliga gränser)
 
User avatar
Krönikören
Topic Author
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Hjälpmedel/Slumpgeneratorer

Sun 09 Oct 2016, 18:31

Jag hade lagt en felaktig länk. Rättat i mitt inlägg nu.

https://drive.google.com/open?id=0Bz4T2 ... UV6WTdQTEU
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4899
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Hjälpmedel/Slumpgeneratorer

Mon 10 Oct 2016, 09:15

Coolt! Så länge det är för personligt bruk är det inget problem. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Krönikören
Topic Author
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Hjälpmedel/Slumpgeneratorer

Mon 10 Oct 2016, 14:53

Coolt! Så länge det är för personligt bruk är det inget problem. :)
Fint! :)
Allt är skapat för personligt bruk, och jag antar att ni anser att det är personligt bruk så länge ingen börjar ta betalt (eller kredd!) för det?
Jag har motsvarande generatorer för Coriolis (SLP, uppdrag, planetsystem, resor). Vill ni att jag skickar via er så att det blir lite ordning eller kan jag lägga upp även dessa på en gdrive?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4899
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Hjälpmedel/Slumpgeneratorer

Mon 10 Oct 2016, 15:13

Coolt! Så länge det är för personligt bruk är det inget problem. :)
Fint! :)
Allt är skapat för personligt bruk, och jag antar att ni anser att det är personligt bruk så länge ingen börjar ta betalt (eller kredd!) för det?
Jag har motsvarande generatorer för Coriolis (SLP, uppdrag, planetsystem, resor). Vill ni att jag skickar via er så att det blir lite ordning eller kan jag lägga upp även dessa på en gdrive?
Så länge ingen tar betalt för det, utan det delas mellan spelare, och så länge du inte lägger ut betydande delar av officiellt material, så är det fine för oss. Helt ok att du lägger det direkt på en gdrive. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Krönikören
Topic Author
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Hjälpmedel/Slumpgeneratorer

Mon 10 Oct 2016, 17:03

Coolt! Så länge det är för personligt bruk är det inget problem. :)
Fint! :)
Allt är skapat för personligt bruk, och jag antar att ni anser att det är personligt bruk så länge ingen börjar ta betalt (eller kredd!) för det?
Jag har motsvarande generatorer för Coriolis (SLP, uppdrag, planetsystem, resor). Vill ni att jag skickar via er så att det blir lite ordning eller kan jag lägga upp även dessa på en gdrive?
Så länge ingen tar betalt för det, utan det delas mellan spelare, och så länge du inte lägger ut betydande delar av officiellt material, så är det fine för oss. Helt ok att du lägger det direkt på en gdrive. :)
"Betydande delar av officiellt material" är en definitionsfråga! :)
För de Coriolis-generatorer jag satt upp skulle jag nog själv definiera att det är betydande delar just eftersom en inte obetydlig behållning av Horisontens hemligheter består av de tabeller/generatorer jag digitaliserat... Jag mailar er för säkerhetsskull så att ni får bedöma! 
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4899
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Hjälpmedel/Slumpgeneratorer

Mon 10 Oct 2016, 18:18

Fint! :)
Allt är skapat för personligt bruk, och jag antar att ni anser att det är personligt bruk så länge ingen börjar ta betalt (eller kredd!) för det?
Jag har motsvarande generatorer för Coriolis (SLP, uppdrag, planetsystem, resor). Vill ni att jag skickar via er så att det blir lite ordning eller kan jag lägga upp även dessa på en gdrive?
Så länge ingen tar betalt för det, utan det delas mellan spelare, och så länge du inte lägger ut betydande delar av officiellt material, så är det fine för oss. Helt ok att du lägger det direkt på en gdrive. :)
"Betydande delar av officiellt material" är en definitionsfråga! :)
För de Coriolis-generatorer jag satt upp skulle jag nog själv definiera att det är betydande delar just eftersom en inte obetydlig behållning av Horisontens hemligheter består av de tabeller/generatorer jag digitaliserat... Jag mailar er för säkerhetsskull så att ni får bedöma! 
Vi har kikat och detta är helt fine med oss. Grymma grejer! :)
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests