User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Två vapen

Wed 17 Aug 2016, 19:00

Kanske har tagits upp förut. Men hur har ni löst det om RP vill slåss med två vapen, eller skjuta med två pistoler.

Jag har gjort så i min kampanj att om man använder ett vapen i var hand så får man +1 Pryltärning. Ingen extra attack eller så. Tycker det var en bra bonus.

Om man använder två pistoler så tänkte jag något liknande, men att det kostar en patron ytterligare för att få bonus tärningen för det "aviga" vapnet

Dessa regler är inte ultimata men dem funkar smidigt och rubbar inte balansen. Vill gärna att mina spelar skall kunna köra med dubbla vapen om de önskar det. Tråkigt med begränsningar.

Tankar ideer?
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Två vapen

Fri 19 Aug 2016, 01:26

Mutationen "fyra armar".

En fördel med att ha två puffror även om du bars får skjuta en per runda är att du kan (runda 1) springa/duka, skjuta (runda 2) skjuta, ladda (runda 3) skjuta, ladda). Alltså skjuta en gång extra i början.

Dina regler rubbar inte balansen men är (iallafall för pistolen) mest avskräckande (för alla utom den rike , den desperate eller fixaren.
Still ballt med dual wield på pistol.
 
User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Två vapen

Fri 19 Aug 2016, 15:31

Helt sant, men vet själv hur sjukt svårt det är att skjuta med två pickor samtidigt. Men vill samtidigt inte ta bort möjligheten för RP.  
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Två vapen

Sat 20 Aug 2016, 02:21

Svårt det är att skjuta med två pickor samtidigt
I Call of Cthulhu är en tvungen att ha en mycket hög färdighetsnivå- i motsvarigheten till skjuta - för att kunna använda två samtidigt. Att tvinga spelaren att ha onödigt hög nivå i skjuta kunde ju vara en idé.
 
User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Två vapen

Sat 03 Sep 2016, 17:34

Alternativt att man får det aviga vapnets bonus extra. Men det kostar fortfarande en patron extra för pistoler.

Två vapen blir lite bättre om man har väl balanserade vapen, men inte för bra. Man kan lägga till ett max tak på två eller tre svarta tärningar.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests