Ödestärningen är kastad! Vår spelgrupp kommer att ge sig på att spela Konfluxkampanjen nästa vecka. Spelarkaraktärerna börjar på ödesnivå noll och kommer att automatiskt öka denna under nyckelmoment i handlingen så att samtliga når sina slutgiltiga öden lagom till Konfluxen:
1. befriandet av Kmordahelgedomen
2. öppnandet av Jordblodskällan
3. Döds ände
4. Vox Ranzinas fullbordan
5. Stegosi förljusning
6. Oroborens befrielse
7. Store Stenfars/Kvinnans ankomst (alt Bladverks fall)
8. Store Stenfars plantering
9. Jorddragarens befrielse
10. Jordblodsskällans släckning
Barû Verutra Kimara
Kvinnligt kishatiskt orakel som välsignats med blindhet och som istället använder sin sannsyn. Har ovetande börjat följa Vite Shamash redan innan Uppljusningen och lämnat Kishatet för att istället följa en gudomlig vision till Marjura. Söker därför Domonas källa även om visionen lika gärna kan syfta på Jordblodskällan.
Tallgo Ogllat
Vandrarmunk som växt upp i ett sinevanerkloster i Nastrôl. Följer Kimara till Marjura då han har en livsskuld till henne, men passar samtidigt på att besöka Kyrias i Arhem och felikerna på Clusta Noba för att förkovra sig i Bansikan.
Avani Veda
Aspirerande alkemist av obestämt kön som tidigare var Sulidon Rumperlaks lärling, men som i arbetsgivarens frånvaro drevs till opiandermissbruk och ett liv i skuggorna som giftkokare. Hamnade slutligen i Skuger och reser till Marjura för Alkurians räkning med tre separata brev/uppdrag, märkta med varsitt spagyriskt grundämne:
Salt: Överlämnas till Gobrugda med önskemål om att ta del vissa salter som shaguliterna framställer. Skrivet på schiffer; kodnyckel "Manghalde".
Kvicksilver: Överlämnas till Asimund Mogger med förfrågan om möjligheten att återuppta leveranser av kvicksilver.
Svavel: Överlämnas till "herr Ornetand" med hänvisning till "herr Molbrok" och med tvetydig förfrågan om vilken typ av understöd rebellerna önskar mot den trakoriska övermakten.
Min plan är att Melobin Vackre är en avhoppad före detta RhabdoRana-mördare som hamnat i trångmål sedan shaguliterna kommit underfund med hans bakgrund. Verkar vid Kmordadruidernas kapell i Arhem i väntan på vidare order från sina hemliga uppdragsgivare. Har precis mördat alla vid Kmordahelgedomen förutom sin trolovade Perrima, som befinner sig på Clusta Noba.
Gwellmyn är här istället en överlevande bergsman från kvicksilvergruvan som tillbringar sin tid på Junker Hilders med sin sjöskumspipa och sina grubblerier. Han vill hitta medel till att resa hem till Rung med sin traumatiserade broder Bydlo, och känner som bekant till intressanta saker om såväl kvicksilvergruvan som Järntornet.
Arn dyker upp lägligt lite senare men förmodligen inte Praanz, men väl remuntradyrkarna och Mogerland (på uppdrag av Praanz). Robur och Gistacki kommer att missa konvojen och bli strandsatta på Marjura ytterligare en säsong. I sin ägo har man kvurernas staty. Didra är nog med i sällskapet bara ifall vi får in ytterligare en spelare som vill hoppa in. Gravplundrarna fungerar också som reservfigurer i övrigt.
Upplägget ovan torde ha ingångar till samtliga delar av äventyret, liksom goda krokar till fortsättningen i Trakorien, som spelas med skuggspel som drivande motor. Clusta Noba blir också en del av kampanjen redan från början för att förstärka platsens betydelse inför den kommande konfluxmodulen.