En utav mina spelare spelar slav och det funkar bra. Du anar inte hur otroligt ofta man kan misslyckas med slag. Dessutom så kan man ju inte uthärda skador orsakade av att man pressar sig.
Jag ville först inte ha med slaven då jag inte gillar att spelare är det (eller bossar) men som sagt, en av mina spelare gjorde en karaktär medan vi andra spelade (hans karaktär hade just dött
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
) och han hann göra en slav innan jag han säga "jag vill inte ...". Det jag har märkt med slaven är att den inte tillför något speciellt. De andra yrkena har ju något som gör dem unika, men slaven är bara, just slav. Han är mest bara en bit kött. Vi är 3-4 spelare (+ mej, SL). Detta gör att en spelare som agerar köttbit utan att kunna tillföra något annat är en uppoffring för gruppen. Han skulle ju kunna blivit en fixare, skrotskalle, zonstrykare, någon som tillför något som ingen annan har.
Ska väl sägas det att som ett långtgående mål kan slaven vara en bra grund. Slav, sedan bli fri (antagligen ett mål) för att sedan byta yrke till ett yrke som mer tillför något än att vara en bara en köttbit.
Visst krossare är också bara en köttbit, men han har åtminstone Mucka, kanske inte världens sexigaste färdighet, men man ska inte underskatta den i kanske mest Arkspel men även Zonspel.