Lehto
Topic Author

I väntans tider: Vildmarkens varelser och Bordonius öde

Wed 08 May 2024, 10:36

Väntar med spänning på Bordonius öde och Vildmarkens varelser som i skrivande stund är nära att skickas från tryckeriet i Slovenien.

Under resans gång, från de första stapplande stolparna och skisserna till färdig produkt är det alltid en berg och dalbana mellan "det här kommer att bli sjukt bra" till "det här kommer aldrig att flyga". Vid skrivandet av Vildmarkens varelser var det länge något som skavde. Den kändes inte helgjuten, tills jag tog ett djupt andetag, och ansträngde mig för att se boken utifrån. Och där, under alla lager av madrasser fanns ärtan som skavde, för mitt bland klassiska nordiskinfluerade varelser fanns den. Dinosaurien. Malplacerad och ledsen stack den ut. Efter en kort omröstning via en Kickstarteruppdatering ersattes den med Staló, den starke och elake men lättlurade jätten från norr.

Dinosaurien fanns från början med eftersom mina barn önskade det. Men vem vet, den kanske dyker upp i en annan monsterbok med tema drakar och ödlemonster?

P.s. Bordonius öde och Vildmarkens varelser går att förbeställa via bland annat Fria Ligans webbutik där mina spel säljs: https://freeleaguepublishing.com/sv/sho ... t-aventyr/

Image
Daniel
Customer support