User avatar
Hrodebert
Topic Author
Posts: 72
Joined: Mon 09 Dec 2013, 07:54
Location: Heinöya

Rum nummer 16

Tue 12 Sep 2023, 07:30

Rum nummer 16 i äventyret om Dimön gör mig fundersam. Var det tänkt att vara en korridor eller ett rum? Beskrivningen låter som en korridor men på kartan ser det ut som ett rum. Den tidigare utgåvan beskrev en korridorfälla och var utformad så även på kartan. Har jag missat något här?
"Han andades tungt efter den branta stentrappan. Luften var bitande kall och vinden ylade. Framför honom fanns nu den åldriga porten i berget. Stängd och låst med kraftfulla runor. Försiktigt började han nynna galdersången..."
 
Magnus Seter
Posts: 103
Joined: Fri 23 Nov 2018, 12:58

Re: Rum nummer 16

Sat 16 Sep 2023, 14:47

Rum nummer 16 i äventyret om Dimön gör mig fundersam. Var det tänkt att vara en korridor eller ett rum? Beskrivningen låter som en korridor men på kartan ser det ut som ett rum. Den tidigare utgåvan beskrev en korridorfälla och var utformad så även på kartan. Har jag missat något här?

Jag skulle göra det rummet till en bred "korridor" med två rutors bredd (eftersom två skelett kan slåss bredvid varandra). Då rimmar det mer med beskrivningen (och är lite närmare hur den är utformad i originalet).

Så jag skulle utgå från beskrivningen, och "justera" kartan.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests