User avatar
Nocternity
Topic Author
Posts: 25
Joined: Mon 22 May 2023, 11:24
Location: Kumla, Sweden

Kartor

Fri 08 Sep 2023, 08:25

Hej!

Jag undrar om någon vet vart man kan hitta passande kartor att använda till Nordiska Väsen? Lantmäteriet har ju en helt utsökt samling historiska kartor man fritt kan ladda ner, men antingen är jag kass på att söka där eller så finns det främst "utomhuskartor" där.

Jag håller just nu på att knappa på ett mysterium som ska leda min spelgrupp till Upsala Hospital (vilket tar vid direkt vid återkomsten till Upsala efter besöket på Häxkatten), och tänkte att det vore trevligt att ha en karta över hospitalet att utgå från.
 
Byrax
Posts: 1101
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Kartor

Mon 11 Sep 2023, 21:02

I Sagan om berget som försvann som kom idag i fysisk form finns det massor av kartor, bl a en på Uppsala Hospital. Finfin!
 
User avatar
Nocternity
Topic Author
Posts: 25
Joined: Mon 22 May 2023, 11:24
Location: Kumla, Sweden

Re: Kartor

Mon 11 Sep 2023, 22:13

I Sagan om berget som försvann som kom idag i fysisk form finns det massor av kartor, bl a en på Uppsala Hospital. Finfin!
Åh toppen! Då ska jag se till att skaffa den! Det står dock fortfarande att den inte släppts ännu på Fria Ligans webshop samt hos bland annat Alphaspel, men det kanske är nära nu då med andra ord :D
 
Ingolf
Posts: 5
Joined: Thu 06 Apr 2023, 20:28

Re: Kartor

Sun 17 Sep 2023, 17:22

I Sagan om berget som försvann som kom idag i fysisk form finns det massor av kartor, bl a en på Uppsala Hospital. Finfin!
Åh toppen! Då ska jag se till att skaffa den! Det står dock fortfarande att den inte släppts ännu på Fria Ligans webshop samt hos bland annat Alphaspel, men det kanske är nära nu då med andra ord :D
Den 24:e Oktober om jag inte minns helt fel.
 
Byrax
Posts: 1101
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Kartor

Mon 18 Sep 2023, 08:19

Bara att beställa i Ligans butik så kommer den i fysisk form från Förlagstjänst om ngn dag och som pdf via Drivethru efter ngn timme. Smidigt.
PS mycket bra kartor över Uppsalatrakten mm.
 
User avatar
Nocternity
Topic Author
Posts: 25
Joined: Mon 22 May 2023, 11:24
Location: Kumla, Sweden

Re: Kartor

Thu 21 Sep 2023, 20:59

Bara att beställa i Ligans butik så kommer den i fysisk form från Förlagstjänst om ngn dag och som pdf via Drivethru efter ngn timme. Smidigt.
PS mycket bra kartor över Uppsalatrakten mm.
Den har inte släppts ännu, beställde i söndags och har fått PDFen, men som Ingolf skrev så kommer den fysiska boken i slutet av månaden.

Det är dock några enskilda som fått sina exemplar tidigt, var även några som förhandsbokat den som fick den tillsammans med DoD-boxen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests