Page 1 of 14

Muterade Djur

Posted: Sun 11 May 2014, 15:22
by johnnii
När Genlab Alfa släpps, kommer djurmutanterna vara tillgängliga för spel tillsammans med människomutanterna, eller är man tvungen att spela en separat kampanj för dem med endast djurmutanter?

Har samma fråga om de kommande robotorna och människorna.

Re: Muterade Djur

Posted: Sun 11 May 2014, 18:59
by TheSpaceMan
Den känsla jag har, av design upplägget, är att gamla karaktärer inte logiskt från start kommer kunna interagera med nya karaktärer och mutanter/människor, det lär vara ett först/start event, på en plats, antaligen genlab alpha, där djuren börjar, och först når ut i zonen, när en interaktion skapats mellan ark och muterade djur, så finns det ju ett vettigt sätt för dom att spela tillsammans.

Det beror förstås helt på hur introscenerna till genlab alpha utspelar sig.

Det sagt, så ingen spelare borde ju bli arg över att få köra ett kort scenario muterade djur, göra den kopplingen och sedan kunna återgå till gamla karaktärer, eller använda dom nya man startar med som någon form av dipolmat bland mutanterna i början till det jämnat ut sig.

Som ett exempel tänk att några människor överlevt i en bunker, första sektionen är att ta sig igenom delar av bunkern som man lämnat för år sedan på grund av förfall och varelser som smitit in.

Att från den platsen plötsligt ha 5 mutanter i gruppen ser jag synerligen... ologiskt? :D

Men vet inte om det är så dom har tänkt lägga upp det, men det är antaligen så jag kommer introducera det till spelet om inte annat.

Re: Muterade Djur

Posted: Sun 11 May 2014, 19:08
by Gråskägg
Tomas har besvarat en liknande fråga i den här tråden. Varning för SPOILERS!

Re: Muterade Djur

Posted: Mon 12 May 2014, 10:20
by Tomas
Japp!

Så här är det: De stora kampanjmodulerna kommer att innehålla varsin kortare kampanj, som spelas enbart med RP ur den aktuella klassen (djur i Genlab Alfa, osv).

Efter denna kampanj finns den nya klassen ute i världen/Zonen. Ni kan välja att spelar vidare med era gamla rollpersoner, med era nya, eller en blandning.

Om ni vill fokusera helt på er existerande kampanji Zonen finns möjligheten att helt skippa kampanjen i modulen, och bara introducera den nya klassen i Zonen direkt.

Den nya klassens "ankomst" är förstås en stor händelse i Zonen, och kan leda till spännande konflikter och äventyr i sig. Riktlinjer för detta kommer att finnas i de olika modulerna.

Re: Muterade Djur

Posted: Mon 12 May 2014, 10:24
by TheSpaceMan
Gött. :D

Re: Muterade Djur

Posted: Sat 17 May 2014, 00:24
by LXEagle
Lite tankar om den muterade mungon...

Djuren, kan ju bli en expansion av världen?..Kanske kan ha en mer "Island of dr Moreau" känsla och deras ursprung i en "vildmark". Somliga individer kanske tar sig in i zonen och bosätter sig där andra kanske bildar samhällen eller nomadiska stammar. Vildmarken som zon eller kampanjmiljö kan ju innehålla de mest bisarra livsformer och miljöer.

Re: Muterade Djur

Posted: Sat 17 May 2014, 01:38
by Tomas
Jupp, vänta bara! Mer info om våra planer för djuren kommer under kommande vecka...

Re: Muterade Djur

Posted: Sun 18 May 2014, 00:46
by Pingas
Jupp, vänta bara! Mer info om våra planer för djuren kommer under kommande vecka...
HYPE!!! :D

Re: Muterade Djur

Posted: Fri 23 May 2014, 08:43
by Rollspelsräven
Tjoho! Alla muterade djur, nu har Rollspelsräven bidragit till crowdfudingen på Genlab alfa! Gör det ni med! :-)

Re: Muterade Djur

Posted: Fri 23 May 2014, 11:22
by TheSpaceMan
Så fort lönen kommer. Och det kommer bli en av dom högre nivåerna!