Bonzzo15
Topic Author

Uppvaknandet - Förändringar

Wed 09 Aug 2023, 11:27

Vill börja med att varna om uppenbara spoilers från boken.

Så, jag uppmärksammade en del förändringar från tidigare böckers beskrivningar av släkten och annat, medveten om att detta ska vara en egen sak men mycket är ändå relaterat till tidigare. Kommer även lyfta släkten som inte är med i huvudreglerna för nya DoD som lyfts här.

Vättar - Min största sorg när jag insåg att svartnissar, ett uppenbart problematiskt namn, bara ersattes med vättar, ett redan etablerat och skithäftigt släkte. För visst är det snarare en svartnisse än en vätte som biter henne i benet?

Sedan har vi både alver och orcher, min uppfattning från tidigare böcker är att de bägge är kortare än människor, i orchernas fall är de dock bredare och muskligare.

Högländare, ett äldre släkte som beskrivs här i boken, men som inte finns i huvudreglerna.

Byrax

Re: Uppvaknandet - Förändringar

Wed 09 Aug 2023, 12:23

Ah, är den släppt nu?

Bonzzo15
Topic Author

Wed 09 Aug 2023, 12:37

Ah, är den släppt nu?
Oklart, köpte mitt ex på marknaden på Medeltidsveckan så tror jag har lite förtur. Men osäker. :)

Byrax

Wed 09 Aug 2023, 12:56

Coolt! Står det vem som skrivit det medföljande äventyret? Är teckningarna inuti i färg (och är det många "nya", dvs inte i spelet?)

Bonzzo15
Topic Author

Thu 10 Aug 2023, 09:06

Coolt! Står det vem som skrivit det medföljande äventyret? Är teckningarna inuti i färg (och är det många "nya", dvs inte i spelet?)
Står ingen särskild författare för just äventyret så räknar med att även det är skrivet av E.P Uggla.

Det finns ett par nya men de flesta är från regelboken, äventyrsboken eller från typ initiativkorten.