fuktfursten
Topic Author
Posts: 5
Joined: Tue 22 Jun 2021, 19:24

Foundry VTT

Sun 04 Jun 2023, 20:45

Hur ser det ut för Foundry VTT-modulen som är under utveckling? Finns det något datum när den kan vara klar?
 
Sajkiq
Posts: 1
Joined: Sat 02 Jan 2021, 11:21

Re: Foundry VTT

Tue 04 Jul 2023, 20:49

Jag bumpar den här lite. Är också intresserad av om det finns några nyheter kring FoundryVTT modulen.
 
User avatar
nicklas
Posts: 10
Joined: Sat 23 Mar 2013, 05:10
Contact:

Re: Foundry VTT

Sat 08 Jul 2023, 13:05

Modulerna och koderna kom igår! Så långt är allt bra.

Min fråga är: borde det inte vara två koder? För båda mina i Pledgemanagern är precis samma kod. (Jag fick den engelska och inte någon svensk.)
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4416
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Foundry VTT

Sat 08 Jul 2023, 13:45

I min pledge manager så har jag två koder, en som låser upp något som heter:
Drakar och Demoner / Dragonbane – Core Set (PDF)
och en som låser upp:
Drakar och Demoner / Dragonbane – Core Set (Foundry VTT)
Vet inte varför det står (PDF) där men koden låser upp 'Drakar och Demoner Grundspelet' i Foundry VTT.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
nicklas
Posts: 10
Joined: Sat 23 Mar 2013, 05:10
Contact:

Re: Foundry VTT

Sat 08 Jul 2023, 14:09

Ja, alltså. Jag har två "Drakar och Demoner / Dragonbane – Core Set (Foundry VTT)" med samma serienummer där.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4416
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Foundry VTT

Sat 08 Jul 2023, 14:22

Ja, alltså. Jag har två "Drakar och Demoner / Dragonbane – Core Set (Foundry VTT)" med samma serienummer där.
Det kom just nu en uppdatering på kickstarter angående detta. Om du ska ha den svenska och inte har den så kontakta support@frialigan.se.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
fuktfursten
Topic Author
Posts: 5
Joined: Tue 22 Jun 2021, 19:24

Re: Foundry VTT

Sun 09 Jul 2023, 17:16

Men sådärja! Svenska regler och innehåll och kartorna är preppade på ett ypperligt sätt! Mycket positivt överraskad!
Snyggt jobbat!
 
zolo
Posts: 8
Joined: Wed 31 Aug 2022, 16:07

Re: Foundry VTT

Tue 11 Jul 2023, 07:51

Jag är ny med Foundry VTT och har installerat modulerna nu.
Dock upptäckte jag att vissa fält är på engelska, trots att jag installerat den Svenska versionen (får tyvärr inte ladda upp skärmdump) men jag hänvisar till "Actors" i Foundry och för varje enskild karaktärsblad. Sen förstår jag att allt inte är klart och att det bara är en beta. Men jag tänkte jag lyfter detta. :)

Exempel på fält som är engelska: Movement, Main, Skills, Inventory, Equipped Weapons.

UPPDATERING
Det visade sig att dessa uppdaterades när man använde språk-modulen "Swedish [Core]".
 
BiobunkerVII
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Foundry VTT

Fri 14 Jul 2023, 09:52

Verkar vara något knas med rollformulären.
Jag hittar inget sätt att skriva in sekundära färdigheter och besvärjelser. Går inte att lägga till hjälteförmågor eller vapen och packning.

Edit säger att vapen bara dras in från Artiklar - ska kolla om det är samma sak med hjälteförmågor

Problemet är löst - eller det var inget problem, bara jag som var för snabb att skriva här.
 
Tileann
Posts: 8
Joined: Tue 25 Jul 2023, 19:40

Re: Foundry VTT

Wed 26 Jul 2023, 14:02

Hej ni som uppenbart är mycket smartare än jag.
Hur får man färdigheter att bli Tränade? Jag lyckas inte. :oops:
Jag lyckades efter många om och men komma på att man hämtar allting från Items/artiklar och drar in det på rollformuläret.
Men när jag drar in en färdighet till fältet Tränade färdigheter så läggs det bara till en ny i färdighetslistan.
Editera skulle man tydligen inte göra, och inte heller klicka i rutan bredvid färdigheten.
Kan någon vara så snäll och berätta?

Många tack på förhand.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests