Page 1 of 1

OGL - Begränsningar

Posted: Sun 09 Apr 2023, 12:10
by Bonzzo15
Vart går gränsen för ”tillägg på existerande regler” och ”ändring av existerande regler”?

För den första är okej enligt OGL men den andra är inte.

Jag har introducerat en ny klass samt regler kring hur en magiker skulle kunna använda svärd och rustning. Det kostar en del av ens själ (speltekniskt 1 PSY och 1 KAR) och det vapnet eller rustningen är bundet till just din magiker.

Ovan samt det faktum att knivar finns beskriva som startutrustning men tekniskt sett inte borde gå att använda, jag skrev ut en regel om hur alla magikers knivar är gjorde av sten eller ben eller alternativt någon form av kopparlegering.

Utöver att ”all metal är dålig för magiker” enligt mig är för begränsande så undrar jag om ovan tillhör ”tillägg” eller ”ändring” helt enkelt.