shotgun_ramadan
Topic Author
Posts: 3
Joined: Sun 24 Mar 2019, 10:00

Karta över Misty Vale | Det här med floder...

Tue 31 Jan 2023, 00:04

Kikar på kartan för the Misty Vale. En generell regel är att floder väldigt sällan delar på sig (då vattnet oftast flödar den väg som ger minst motstånd), istället så brukar små bäckar sammanstråla till en större flod. Kummer River trotsar djärvt denna "regel" och delar sig på inte mindre än två platser!

Det är såklart ingen större fara, men personligen tycker jag det ser märkligt ut. Är detta ett medvetet val, eller har det blivit av bara farten?
 
BernhardEriksson
Posts: 17
Joined: Mon 23 Jan 2023, 23:19

Re: Karta över Misty Vale | Det här med floder...

Wed 22 Feb 2023, 12:59

Kikar på kartan för the Misty Vale. En generell regel är att floder väldigt sällan delar på sig (då vattnet oftast flödar den väg som ger minst motstånd), istället så brukar små bäckar sammanstråla till en större flod. Kummer River trotsar djärvt denna "regel" och delar sig på inte mindre än två platser!

Det är såklart ingen större fara, men personligen tycker jag det ser märkligt ut. Är detta ett medvetet val, eller har det blivit av bara farten?
Det kanske därför jag har svårt att förstå vilket håll den flyter åt? Jag satt och tittade på kartan igår och tyckte också att det var lite oklart vilka slumpmöten som borde slås under färd till Apelsborg och Dimön. Det kanske borde finnas en tabell för slumpmöten för området närmast floden? Det gör ju också att det blir lättare för SL att spelleda om äventyrarna vill färdas längs med eller på floden och därmed ge lite mer variation till utfärderna.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest