m.af.olsson
Topic Author
Posts: 1
Joined: Sat 07 Jan 2023, 02:14

App för karaktärsblad?

Sat 07 Jan 2023, 02:22

Jag har suttit lite och funderat över en app för karaktärsblad.

Själv sitter jag oftast med min iPad och spelar när vi spelar rollspel. Något liknande DNDBeyond fast för alla Fria Ligans rollspel hade ju varit en idé. Eller en hemsida där man kan göra något liknande.

Alternativt en PDF som man kan klicka för att välja olika alternativ som ras, sysselsättning, och sådan samt fylla i level, stats och så vidare.

Är det något som skulle vara görbart eller kommer komma? Eller får man göra en egen lösning så att säga
Happy Nerdy Bartender [.]>
 
Smultron
Posts: 5
Joined: Mon 23 Jan 2023, 09:58

Re: App för karaktärsblad?

Mon 23 Jan 2023, 11:23

Jag skulle också vilja ha en app eller webapp. Det vore bra med lite anpassade boxar för besvärjelser så man kan notera vilka man memorerat t.ex.
 
Ugglefar
Posts: 117
Joined: Thu 04 Aug 2016, 21:17
Location: Norway

Re: App för karaktärsblad?

Tue 24 Jan 2023, 10:38

Jag vet att Alchemy RPG jobbar på en app för mobil och surfplatta, och de har spel från Fria Ligan.
 
erebus
Posts: 5
Joined: Fri 30 Nov 2018, 21:34

Re: App för karaktärsblad?

Sun 29 Jan 2023, 06:58

Jag håller på att skapa en hemsida för att använda på liknande sätt till dom spel jag spelar.
Vet inte hur det kommer se ut med möjlighet att dela med sig (beroende på licenser osv), eller vilka begränsningar man måste göra pga licenser etc.

Det som fungerar (även om det måste genomgå tester) är:
  • Registera konto
  • Logga in
  • Skapa kampanj
  • Redigera kampanj (Namn och beskrivning)
  • Bjuda in folk till kampanjen (antingen med en länk eller QR kod)
  • Gå med i kampanj antingen med en egen karaktär eller en som SL skapat
  • Skapa karaktär (Generisk och DoD)
  • Redigera karaktär

Har inte arbetat så mycket på layouten än och alla värden / plats för föremål, besärjelser / osv för DoD är inte på plats alls.
Kort sagt är det under utveckling och mycket i beta stadiet.

Har en plan på vad som ska läggas till i form av funktioner, spel, osv, dock tar allt tid och det mesta är skrivit från grunden.
 
zevr0z
Posts: 1
Joined: Tue 31 Jan 2023, 01:02

Re: App för karaktärsblad?

Tue 31 Jan 2023, 01:17

Eller en hemsida där man kan göra något liknande.
Neuralnoise har ju gjort något liknande här: https://forum.frialigan.se/viewtopic.php?t=10010
Även om man inte vill köra det som en VTT så kan man skapa och hålla reda på karaktärer i det.

Image

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests