Använd denna tråd till att posta feedback och rapportera fel i Kapitel 3 av version 2 Beta-PDF:en av Äventyrsboken till nya Drakar och Demoner. Kom ihåg:
- Innan du postar om ett fel, kolla att det inte redan har rapporterats av någon annan.
Tack!
Här och var sticker vittrande milstenar upp ur terrängen, vissa av dem dekorerade med stiliserade regentkronor av ålderdomligt snitt.
En myriad av luktintryck tränger sig på: dynga, brandrök och multnande grönsaker,men också nybakt bröd och grillat kött.
Vägen leder fram till en palissadomgärdad bosättning. Mängder av små hus med rykande skorstenar är synliga bakom palissadverkets vässade trästockar.
För att öppna nedgången till det eftertraktade vapnet krävs den återsamlade statyetten av Eledain, som måste placeras i en nisch. Läs med vid plats #8.
Demonisk fladdermus. En stor fladdermus kommer flygande från tempelområdet. Den rör sig snabbt och ryckigt, och försvinner snart i nordlig riktning. En rollperson som lyckas med UPPTÄCKA FARA hinner se att den har något fäst vid benet. Varelsen är en av Leanaras vampyrfladdermöss på väg till Azrahel Koth med ett hemligt meddelande. Rollpersonerna hinner inte stoppa den nu.
Troll i ladan. Ett förskräckligt oväsen bryter ut i hela byn och en mansröst ropar ”Troll i gubben Mifaldors lada! ” I nästa ögonblick står trollet framför rollpersonerna. Det är en gigantisk varelse som vädrar i luften med sina enorma näsborrar. Rollpersonerna hamnar i strid om de inte agerar snabbt, men trollet kan blidkas med mat från värdshuset, kombinerat med ett lyckat slag för ÖVERTALA . För speldata, se sidan XX i Regelboken
Alfilia är dödligt sårad och bortom räddning. Hon hinner bara framföra en flämtande varning till rollpersonerna: ”De tjänar Sathmog ... allihopa ... också Annabella ...” Hon andas ut efter en sista bön till Eledain: ”Hell dig, Eledain: den rena flammans mästare!”
Vid ett lyckat slag för MYTER & LEGENDER känner rollpersonerna igen statyn som drakkejsaren Eledain, som sägs ha härskat här för många hundra år sedan.