Jag saknar en tabell för vad som händer under återfärden från äventyrsplatsen tillbaka till Utkante. Särskilt eftersom äventyren i kampanjen verkar leda tillbaka till Utkante.
Under kampanjen kommer sedan Utkante att fungera som en viktig plats för rollpersonerna – en plats dit de återvänder för att återhämta sig mellan sina strapatser, köpa utrustning eller söka efter information.
Ta en titt på det här.
Most aged heroes agree that travel is a youngster's game, but few of us are fortunate enough to teleport home after conquering the dungeon. To help wind down after an adventure, we introduce simple and amusing rules for traveling home.
https://www.drivethrurpg.com/product/41 ... --Travails
Jag har inte läst Grizzled Adventures men jag söker alltså efter en enkel tabell som hjälper SL att avögra vad som händer under hemfärden. Jag tänker mig en tabell som heter Hemfärden och som ser ut som något i stil med tabellen nedan. Tanken är inte att den ska ta tid att spela utan mer för att spelarna ska känna att de faktiskt färdas hemåt. Man teleporterar sig inte tillbaka till Utkante.
T6
1. En rollperson tappar ett värdefullt föremål. Slå tärning för vem och vad.
2. En rollperson skadar sig under hemfärden och börjar nästa speltillfälle med tillståndet X.
3. En rollperson snubblar oväntat över ett fynd. Dra ett skattkort.
4. En skadeskjuten börn eller utsvulten varg attackerar rollpersonerna. En av rollpersonerna får T6 KP i skada innan rollpersonerna dräper björnen/vargen. Slå för vem.
5. ...
6. ...