Jag upptäckte rollspel för första gången i uppehållsrummet på min mellanstadieskola här i Eskilstuna, fast jag öppnade aldrig Drakar och Demoner-lådan själv. Eftersom jag bör ha varit ca 12 år gammal då måste det ha varit kring 1987. Efterföljande år lånade jag och några kompisar spelet av en bekant, som dessutom hade mängder av golvplaner (vilka nog var huvudattraktionen i detta skede, tillsammans med silhuettfigurerna som medföljde i denna utgåva av spelet). Reglerna hade vi inte ens ett hum om, ännu. Jag misstänker att jag fick en egen låda som julklapp samma år, vilket torde varit 1988.
I så fall bör vi ha ägnat 1989 åt min allra första kampanj, som vi faktiskt använde reglerna till. Expert-boxen var given som julklapp detta år. Jag skissade för fullt på min första Expert-kampanj när jag insåg att jag behövde en färdig stadsmodul för ändamålet. Fast när jag skulle köpa Kandra-häftet råkade jag av något ödets nyck anskaffa Trakorien-modulen istället. Detta skulle sätta tonen för mitt framtida rollspelande, min språkutveckling - och i stort sett hela mitt vuxna liv, om jag ska vara ärlig.
Den planerade kampanjen skrotades till förmån för min första Trakorien-kampanj. Rollfigurerna kom alla fram Erebs fastland och var likt Brior i krönikan nykomlingar på öarna. Därmed använde jag Briors resa som en mall för kampanjen. Den inleddes alltså i Frimbole Olvi, fortsatte över Frimbolinerslätten och vidare in i Tocmeskogen. Därefter väntade äventyr i Laabne, Fontra Cilor och vidare på Paratorna. När jag anskaffat Svavelvinter-boxen fortsatte kampanjen på Marjura. Och så vidare.
Svavelvinter är idag det enda rollspel jag äger - och jag räknar inte med att behöva något annat spel heller i framtiden. Och för den som inte orkade räkna, så är jag alltså född 1975 och fyller därmed 38 år detta år.