Ramolith
Topic Author
Posts: 2
Joined: Fri 23 Sep 2022, 21:04

Välja språk i kickstarter

Fri 23 Sep 2022, 21:14

Har några funderingar kring språkvalet i kickstarter.

1. Var väljer man språk?
Står i pledge manager, men rutan där jag ser min pledge har ingenstans man kan välja språk. Kanske inte har släppts än? Hittar inte heller var man betalar frakten.

2. Angående Core Boxed set, står man kommer få PDF versionen med. Undrar om man kan välja att ha boxen på Svenska och PDF'en på Engelska.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Välja språk i kickstarter

Fri 23 Sep 2022, 21:20

Man kommer bli inbjuden till en s.k. pledgemanager. Där så bekräftar man sin pledge, väljer språk, bekräftar sin address, betalar frakt. Det kommer ta ett tag för FL att fixa i ordning pledgemanagern så några inbjudningar har inte skickats ut än. FL har sagt att man kommer att kunna få boxen på ett språk och sedan PDF:erna på bägge språken. Vi vet inte hur det kommer att gå till än. Vi får se när pledgemanagern är igång.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Ramolith
Topic Author
Posts: 2
Joined: Fri 23 Sep 2022, 21:04

Re: Välja språk i kickstarter

Fri 23 Sep 2022, 21:26

Man kommer bli inbjuden till en s.k. pledgemanager. Där så bekräftar man sin pledge, väljer språk, bekräftar sin address, betalar frakt. Det kommer ta ett tag för FL att fixa i ordning pledgemanagern så några inbjudningar har inte skickats ut än. FL har sagt att man kommer att kunna få boxen på ett språk och sedan PDF:erna på bägge språken. Vi vet inte hur det kommer att gå till än. Vi får se när pledgemanagern är igång.
Ok, då vet jag hur det fungerar. Första gången jag använder kickstarter, så allt det här är nytt.
Tack för hjälpen, Fenhorn!
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Välja språk i kickstarter

Fri 23 Sep 2022, 21:33

Ska väl tillägga här att det verkar som om Kickstarter för närvarande har något tjall på linjen. Normalt sett så försöker dom att dra pengar väldigt snart efter en avslutat kickstarter, så har inte skett den här gången. Det är ingenting som vi kan göra något åt. Det är bara att hoppas att Kickstarter för ordning på allt.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Välja språk i kickstarter

Thu 20 Oct 2022, 12:25

Ska väl tillägga här att det verkar som om Kickstarter för närvarande har något tjall på linjen. Normalt sett så försöker dom att dra pengar väldigt snart efter en avslutat kickstarter, så har inte skett den här gången. Det är ingenting som vi kan göra något åt. Det är bara att hoppas att Kickstarter för ordning på allt.

Jag har inte fått något mejl om att välja språk. Beror det på att det är "tjall på linjen" eller beror det på att att mejlet inte har skickats ut ännu? Har ni andra kunnat välja språk än?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Välja språk i kickstarter

Thu 20 Oct 2022, 13:03

Ska väl tillägga här att det verkar som om Kickstarter för närvarande har något tjall på linjen. Normalt sett så försöker dom att dra pengar väldigt snart efter en avslutat kickstarter, så har inte skett den här gången. Det är ingenting som vi kan göra något åt. Det är bara att hoppas att Kickstarter för ordning på allt.

Jag har inte fått något mejl om att välja språk. Beror det på att det är "tjall på linjen" eller beror det på att att mejlet inte har skickats ut ännu? Har ni andra kunnat välja språk än?
"Tjallet på linjen" som kickstarter hade handlade om att dra pengar, men det har de redan fixat (eftersom de har dragit pengar från oss nu).

Språk väljs i en pledgemanager och det har ingenting med kickstarter att göra. FL har inte skickat ut någon inbjudan till pledgemanagern än.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Välja språk i kickstarter

Thu 20 Oct 2022, 19:15

Ska väl tillägga här att det verkar som om Kickstarter för närvarande har något tjall på linjen. Normalt sett så försöker dom att dra pengar väldigt snart efter en avslutat kickstarter, så har inte skett den här gången. Det är ingenting som vi kan göra något åt. Det är bara att hoppas att Kickstarter för ordning på allt.

Jag har inte fått något mejl om att välja språk. Beror det på att det är "tjall på linjen" eller beror det på att att mejlet inte har skickats ut ännu? Har ni andra kunnat välja språk än?
"Tjallet på linjen" som kickstarter hade handlade om att dra pengar, men det har de redan fixat (eftersom de har dragit pengar från oss nu).

Språk väljs i en pledgemanager och det har ingenting med kickstarter att göra. FL har inte skickat ut någon inbjudan till pledgemanagern än.

Jag förstår. Tack!
 
Viking
Posts: 1
Joined: Tue 25 Oct 2022, 13:01

Re: Välja språk i kickstarter

Tue 25 Oct 2022, 13:02

Undra vilket språk man ska välja
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Välja språk i kickstarter

Tue 25 Oct 2022, 20:32

Jag skulle vilja få köpa till en extra PDF på engelska i plage managern. Jag vill alltså ha både engelsk och svensk PDF.

En annan fråga varför kan man välja på svenska eller engelska tärningar, borde inte de vara exakt lika?
 
Stoneman
Posts: 1
Joined: Wed 30 Nov 2022, 12:22

Re: Välja språk i kickstarter

Wed 30 Nov 2022, 12:38

Jag skulle vilja få köpa till en extra PDF på engelska i plage managern. Jag vill alltså ha både engelsk och svensk PDF.

En annan fråga varför kan man välja på svenska eller engelska tärningar, borde inte de vara exakt lika?
Här är ett svar från Kickstarter FAQ:n


Does an add-on copy of the boxed set include a PDF?

- Yes, each copy comes with a PDF in the same language.
If you want PDFs in both languages even if you're just getting a single box we'll work that out too.

Last updated: Wed, August 31 2022 8:20 AM CEST



Jag hoppas verkligen att man får nerladdningslänkar till bägge språken när den slutgiltiga versionen kommer så man inte måste skriva till Fria Ligan och be om dem skicka dem separat.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests