Gizbar
Topic Author
Posts: 4
Joined: Fri 11 Sep 2015, 16:46

Tillgång till lite av det grafiska

Fri 09 Sep 2022, 21:04

Det hade varit trevligt att kunna använda era sidlayouter/sidmallar om man vill skapa något extra för sina spelare eller något husreglat material. T ex sid 2 i snabbstarten utan bild och text, och sid 3 utan textmaterial och sidnummer. Kanske kunde vara en del av ett stretch goal att få del av de grafiska elementen?
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Tillgång till lite av det grafiska

Sat 24 Sep 2022, 05:05

Det står i kickstartern att Fria Ligan kommer att släppa någon form av tredjepartslicens. Gissar att det blir något i stil med Free League Workshop som innehller mallar för att skapa eget material till spelen.
 
Pando
Posts: 1
Joined: Thu 09 Mar 2023, 16:18

Re: Tillgång till lite av det grafiska

Thu 09 Mar 2023, 16:20

Har vi fått höra mer om detta?

Vore spännande att få ta del av typsnitt mm också.
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Tillgång till lite av det grafiska

Thu 09 Mar 2023, 16:46

Har vi fått höra mer om detta?

Vore spännande att få ta del av typsnitt mm också.

Utkastet till tredjepartslicensen hittar du här. https://forum.frialigan.se/viewtopic.php?t=10786
Jag har inte läst den så jag kan inte svara på om det står något om grafiska element i licensen.
 
User avatar
Moroten
Posts: 3
Joined: Sat 25 Feb 2023, 09:46

Re: Tillgång till lite av det grafiska

Fri 10 Mar 2023, 20:58

Vore spännande att få ta del av typsnitt mm också.
Jag som du var nyfiken då jag sitter som bäst och skriver ett eget äventyr till mina polare inför ett första lite större spel och vill gärna i framtiden ha det i liknande grafisk stil (endast för intert bruk). Men tips är att vill du veta vilka fonter som används (det är ett gäng) så kan man hitta detta i Adobe Reader för PDF-filerna under information. Ett par stilar verkar vara gratis och andra är rättighetsskyddade.

Men intressant att läsa om tredjepartslicensen. Jag hoppas att fria ligan släpper lite mer grafik för att nyttja annat än loggan i framtiden.... men den som lever får se. :D
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Tillgång till lite av det grafiska

Sat 11 Mar 2023, 02:24

Jag gissar att Fria Ligan kommer att ge ut mallar till DoD precis som de har gjort till andra spel.

It’s simple. All you need is a free account at Drivethrurpg, your readymade text content and some simple layout skills. We provide easy to use layout templates for all of our games in the program in both Indesign and Word format.
https://freeleaguepublishing.com/en/ccp/
 
User avatar
Moroten
Posts: 3
Joined: Sat 25 Feb 2023, 09:46

Re: Tillgång till lite av det grafiska

Sat 11 Mar 2023, 11:10

Jag gissar att Fria Ligan kommer att ge ut mallar till DoD precis som de har gjort till andra spel.
Sweet. :D

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 0 guests