Vissa av dessa har postats tidigare av mig eller andra, men jag gör här en sammanställning av alla besvärjelser jag kan hitta där det inte står nämnt vad skillnaderna är om de läggs på effektgrad högre än 1 (vilket kan vara avsiktligt eller inte), med en kommentar om möjliga effekter. Har förstås utelämnat alkemi och magiskt hantverk eftersom effektgrader adresseras särskilt där.
s. 12 Föryngring (finns kanske inte så mycket mening att ha olika effektgrader här)
s. 13 Motritual (skulle ju kunna tänkas kräva samma effektnivå som det som ska brytas, men då behöver det finnas sätt att avgöra vilken effektnivå lagda besvärjelser har)
s. 21 Omtöckna (kanske att PSY-slaget slås med fördel på effektgrad 1 och nackdel på effektgrad 3)
s. 22 Utmatta (som Omtöckna)
s. 29 Kaosmarker (skulle kunna påverka räckvidd och områdets radie)
s. 32 Raseri (skulle kunna påverka varaktighet eller att vissa av effekterna bara ges vid högre effektgrader)
s. 49 Inspirera (skulle kunna påverka räckvidden)
s. 50 Gjuta mod (som Inspirera)
s. 60 Hamnskifte (skulle kunna påverka varaktighet, t.ex. skift/dygn/permanent)
s. 63 Domedagsprofetia (vissa av effekterna skulle kunna ges bara vid högre effektgrader, t ex: 1 nackdel på färdighetsslag, 2 också kan ej slå drakslag, 3 också dubbel skada)
s. 84 Avlägsna (har inga förslag som gör den meningsfull utan att göra om den helt)
s. 85 Osynlighet (skulle kunna påverka varaktigheten, eller att fler personer kan påverkas)
s. 89 Odöd aura (som Osynlighet)
s. 133 Astral kropp (skulle kunna påverka varaktigheten, eller förflyttningsvärdet)