Nostalgi i all ära, men hur mycket jag än älskar den ursprungliga äventyrsmodulen
Svavelvinter så känns det bara galet att göra något annat än att helt anpassa texterna från den gamla modulen till det nya spelet. Inkludera skuggspelet redan i första stroferna, exkludera de onödiga och knapphändiga beskrivningarna av Trakorien, skriv bifigurerna på samma sätt som i
Arhems sista dagar och låt layouten följa Fria ligans stil. Skriv in citat från böckerna - precis som i regelboken. Resultatet blir fantastiskt, det lovar jag!
Vill man av respekt och kärlek behålla något av det gamla så låt DoD-sifforna finnas i ett appendix och låt fonterna från det gamla spelet gå igen i spelrelaterat material eller kartor eller liknande. Låt nostalgin bli en härlig blinkning, inte ett genomgående tema. För oss som vill gotta ner oss i det gamla finns ju gamla boxen kvar.
Det är mina fem cent av åsikter.
Jag önskar verkligen att jag hade mer tid att gotta ner mig i det här projektet och hjälpa till, men i dragkampen mellan jobb, familj och egna spelgruppen slits jag i förtvivlan. Vi får se vad jag kan bidra med i framtiden, förutom bara att vara en åsiktsmaskin.