SYSTER DENEBOLA
I Brithildes gäng finns en zonstrykare vid namn Djingu. Han brukar stryka runt i Den östra zonens ytterområden. För några månader sedan stötte han på medlemmar ur Novasekten i trakterna kring Färjestadens ruiner. Han fördes till Plutonia, som gav honom ett erbjudande.
Erbjudandet gick ut på att Djingu eller en eventuell boss till honom ska få en artefakt i veckan i utbyte mot att Nova får ha en spion i Djingus Ark. Zonstrykaren berättade om vederbörande anbud för sin boss Brithilde. Den girige bossen gick lystet med på förslaget. Hon tänkte att vad kan en spion göra? Jag bryr mig inte om Arkens folk ändå, så länge jag kan finansiera mig själv och samla artefakter, vilka senare kommer kunna hjälpa mig att ta över Arken. Jag kanske till och med tjänar på att vara allierad med Novasekten?
Enligt avtalet som följde kommer Brithilde mycket riktigt få en artefakt i veckan så länge Spionen får husera fritt i Arken. Och även, vid behov, få lov att gömma sig i Brithildes lya.
Spionen som Nova skickade till Arken kallas för Syster Denebola. Döpt efter en stjärna, liksom flera andra högt uppsatta i sekten. Denebola är en exceptionellt elitistisk särling med flertalet potenta och speciella mutationer. Till exempel kan hon göra sig osynlig, uppfatta andras psi-krafter, samt övergå i ett immateriellt tillstånd. Hon ser ned på mutanter utan mentala mutationer och anser sig själv stå över alla andra. Hon är även lika världsfrånvänd som Plutonia
Hon vill ta över Novasekten och störta Plutonia, men måste spela sina kort rätt. Denebola vet att Plutonia fortfarande har de flesta i sekten i sin makt. Medlemmarna måste övervinnas innan Plutonia kan störtas.
Syster Denebola är i huvudsak i Arken för att kartlägga Folket och lära sig om deras intressen och agenda. Möjligen kan hon finna mutanter med mentala mutanter. Berörda mutanter kan möjligen övertalas att gå med i Novasekten eller figurera försöksobjekt. Denebolas order är dock att till en början bara agera i det tysta, samla så mycket information om Folket som möjligt och sedan avlägga rapport till Plutonia.
En händelse i Arken kom emellertid att ändra Denebolas strategi. En natt när hon spanade utanför bossen Siighs kvarter fick hon se krossaren Spöket hamna i slagsmål med en krossare från ett rivaliserande gäng. Inget konstigt med att Spöket hamnade i slagsmål. Det verkade han göra varje kväll. Denebola tittade dock slött på, gömd bakom några uppstaplade bildäck. Det tycktes trots allt vara det ända spännande som skedde denna kväll.
Till Denebolas stora häpnad började plötsligt Spöket skina likt solen. Ljuset lyste starkt under den mörka kvällshimlen och bländade hans motståndare, som blind agerade som i kolmörker. Spöket tycktes även skingra mörkret omkring sig. Sedan gick han loss med nävarna på sin stackars försvarslösa motståndare.
Denebola log för sig själv, ty hon hade sett ett sätt att kunna avsätta Plutiona. Skulle hon komma tillbaka till Novasektens bunker med det lysande heliga barnet som ska förebåda domedagen, skulle hon öka i en sådan respekt. Problemet var bara att det heliga barnet visade sig vara en 210 cm lång krossare som troligen inte alls vill följa med till Novabunkern helt frivilligt.
Denebolas avsikt är att försöka lura spöket till Novasekten. Hon har sett att hans närmaste vän och den han tycks värna om mest är en fixare vid namn Ann-Ika. Skulle fixar-flickan försvinna, skulle Spöket med all sannolikhet söka efter henne med ljus och lykta (no pun intended). Så planen är att först låta Ann-Ika “försvinna” och sedan lägga ut falska spår framför Spökets näsa. Spåren kommer leda till Novasektens bunker där Denebola och några av hennes förtrogna, med gemensamma krafter kan tillfångata den stora, farliga krossaren.
Men redan i sitt första skede gick något snett i Denebolas plan. En ypperlig och nästan för bra chans uppenbarade sig mitt framför henne en kväll för cirka en månad sedan. Ann-Ika stod vid brokanten, som förtrollad, och blickade ut mot de blå fontänerna, vilka uppenbarar sig en gång per år. Denebola smög ljudlöst fram bakom den aningslöse fixaren och puttade henne ut över kanten. Ann-Ika lyckades dock få tag i och fastna i hängande rep. När Denebola skulle skära av repet med sin skrotkniv hörde hon röster och hann inte slutföra mordet, utan försvann från platsen snarast.
Ann-Ika har efter den händelsen blivit paranoid och rör sig inte utanför sin lya utan beskydd. Denebola bidar nu sin tid och väntar febrigt efter en ny chans att få genomföra sin sluga plan. Hon vet dock inte att Ann-Ika är utrustad med exceptionellt bra luktsinne och att fixaren fick en flyktig vittring av Denebolas subtila roslukt från den parfym hon nyttjar för att dölja andra fränare lukter, vilka hon avskyr nästan lika mycket, och på samma sätt, som hon avskyr lägre stående individer. Ska hennes fåfänga bli hennes fall?
http://t6.rbxcdn.com/906ce4e4386b93f0b97e3b3aba65d044