kjw1

nivå IV...

Fri 24 May 2013, 21:50

Oj oj!
Vad glad jag blev! Superfint ID-kort! Hamndade under alla räkningarna ett par dagar men nu har jag sprättat upp. Har jag förstått det tekniska korrekt (har glömt kortet i bilen) så måste man dock förstöra kortet som när det gäller SIM-kort monterade på kreditkortstora plastbitar… Eller? OM det är så att man MÅSTE paja kortet för att extrahera USB-informationen kommer jag att låta bli då jag gillar mitt VII-kort för mycket :geek: Ett lyxproblem kan tyckas men åter igen OM det förhåller sig på ovan beskrivna vis föreslår jag att samma info tillgängliggörs (FTP/nedladdning eller dyl…)för de på 600+ nivån som kommer att få access till kommande sandlåde-specialsida… Så man kan spara klenoden ”un-flipped”…

Jag antar att det är Christo som jobbat på detta rent handgripligen. Superfint måste jag upprepa! Då jag utgår från att detta inte är Ligans normala kompetensområde (bortsett möjligtvis från C?) vill jag här lyfta på hatten för den hittills alltigenom väldigt lyckade M0- (glömt bort korrekt förkortning) lanseringskampanjen! Oj vad jag önskar jag hade mer kapacitet att på något vis delta. Vem vet… Ni har lyckats få åtminstone en kuf väldigt taggad!

För den framtida leveransen av (lila eller inte) spel kan jag inte låta bli att föreslå att ni inkluderar någon form av det superfina ID-kortet! Nu har ni lovat tärningar och allt möjligt fint, men ändå… Kanske utan chip och med dog tag… Dock högst på nivå IV :-)

Bästa helghälsningar!

kjw
[kJw1]
prudentia nostra constatia

Henke

Re: nivå IV...

Fri 24 May 2013, 23:07

Oj oj!
Vad glad jag blev! Superfint ID-kort! Hamndade under alla räkningarna ett par dagar men nu har jag sprättat upp. Har jag förstått det tekniska korrekt (har glömt kortet i bilen) så måste man dock förstöra kortet som när det gäller SIM-kort monterade på kreditkortstora plastbitar… Eller?
Nej, som det står tidigare i tråden så kan du vrida på "USB-delen" av kortet.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Tomas
Site Admin

Re: ID-kort nivå VII

Sat 25 May 2013, 00:20

Kul att det gillas!

Och som Henke säger: Själva USB-delen av kortet kan roteras 180 grader och sedan monteras i datorn. Ingen förstörelse behövs. :)
Fria Ligan

Galten75

Sat 25 May 2013, 09:18

Lika bra att lägga in lite bilder så ingen förstör sina kort. Vik alltså ut USB-kontakten och stoppa i din dators USB-port. Ja, den ser inte ut som en USB-kontakt men det är bara för att få ned storleken. Inte kul med ett kort som är supertjockt.

Image

Image

// G
"Jump on my sword while you can Evil. Iwon't be as gentle!"

AmP

Sat 25 May 2013, 12:54

Jag är nyfiken; hur många kort gjordes?
Med plutonium tvingar vi ulvriket på knä.

deusexmatteo

Sat 25 May 2013, 13:22

Tack Galten! Jag tänkte precis fråga hur de fungerade