Tomas
Site Admin

Re: Muterade djur, hur utvecklade är de?

Mon 15 Apr 2013, 17:03

Välkommen till forumet!

Och dina tankar om att utforska de muterade djurens ursprung ligger väldigt nära vad vi har tänkt. :)
Fria Ligan

Rutger Rex

Tue 16 Apr 2013, 13:34

Kommer de muterade djuren att begränsas till den nordiska faunan eller planerar ni att ha med mer exotiska inslag som apor, tigrar etc?

Genlab Alpha och Eden möjliggör förstås båda delar men om ni även väljer exotiska arter - kommer de vara mer sällsynta?

Rutger

Thu 25 Apr 2013, 14:46

Ang MMD.

Själv har jag alltid haft lite svårt för MD med psimutationer a la psimutanter. Jag har föredragit att se dem som två olika klasser som fått sina förmågor på olika sätt och som därmed har olika typer av förmågor. För psimutanter tycker jag att förmågor som tankeläsning, astral projektion och liknande fungerar bra. För MD ser jag hellre mentala förmågor som mer liknar överdrivna varianter av det vi redan ser i djurvärlden. En muterad kråka kan tex ha fotografiskt minne (kråkfåglar har extremt bra minne i verkligheten), en muterad hund kan läsa av andras känslor, osv.

Gränsdragning mellan fysiska och mentala mutationer är förresten väldigt svårt...