Moderator: Brior
Det står i den sista delen av kampanjen, tror man har någon slags telepatisk kontakt med källan och kan även känna riktningen till det sista jordblodet. Eller nåt i den riktningen. Fast när man dricker ur källan i första delen så blir man visst medvetslös ett tag. Om det var äventyret eller romanen kommer jag inte ihåg på rak arm.Vad är det som händer om man druckit i Jordblodskällan?
Berätta gärna vad dessa kommer att ha för roll i äventyret. Fungerar de som uppdragsgivare?Med på svavelkonvojen tänkte jag ha Perrima, Arn och Didra.
Jag tyckte att det fungerade bra med romanens upplägg. Har du en annan ingång till Cruriäventyret, exempelvis kvurernas statyett, så kanske Demens vara i kummeln istället.Demens. Funderar även på att låta "Brior"-rollen, expeditionsledaren, ha fått kniven som ett exempel på gravfynd, men vara ovetande tills D vaknar, och då låta D vara mer förvirrad än vanligt tills gravfälten. Vad tros om det? Eller funkar det bättre med att hitta D i gravkumlet?
Handouts kan fungera bra i rätt grupp. Fördelen torde vara att man får någonting konkret att spara och använda som referens senare. Jag har själv två spelare som antecknar flitigt och håller reda på information och berättelsekrokar. I vårt fall lämnade jag ovan nämnda information liksom föraningar om Marjuras vridning, Irminsule, Ranz, RhabdoRana och detta med landakenningar (!) i dialog med bifigurer.Funderar även på att ha med några handouts i SV, dvs textsjok som spelarna kan hitta och klura över (över längre tid). Tänkte mig legenden om furianerna och Kmordan, kanske något om Marjuras historik (givetvis anpassad så att noten om Cruri är mer mytisk och legendartad), samt ngt om "Döds Ände" så att det inte kommer som en blixt E3 från klar himmel (tex låta spelarna snappa upp ett internt brev till/från Malek om DÄ närmande i tid). Några andra förslag?