Fenhorn
Moderator

Re: Inte längre intresserad

Thu 09 Mar 2023, 11:39

Nu var det ju klart redan under kickstartern att det här kommer att bli som svarta boxen med inslag från EDD men även andra spel och inte EDD 2.0, så det kan ju inte ha kommit som en överraskning.

Kickstarter är inte ett förköp och oavsett hur FL gör i ett sådant här fall så får du kontakta FL för att få svar på det. Alternativt sälja spelet när du får det.
Jag vet att kickstarter inte är ett förköp. Jag bryr mig inte om pengar eller annat. Tycker bara det är onödigt för Fria Ligan att spendera porto på någon som inte vill ha prylarna. Bättre de behåller dem och säljer till någon som vill ha dem.

Inte ska du väl göra det möjligt för Fria Ligan att sälja ditt spel som du har betalat för till någon annan? ;) Om du inte bryr dig om pengarna så tycker jag att du ska ta emot spelet. Du kanske ångrar dig när du har det fysiska exemplaret i din hand och även om du inte gör det så kan du ge bort spelet till någon annan. Ge det i fördelsedagspresent eller julklapp till någon 10-13-åring eller ställ det i sophuset med en lapp "Nya Drakar och Demoner-rollpelet från Fria Ligan! Varsågod. Du får det. Jag vill inte ha det. P.S Färdighetssystemet är inte lika underbart som i EDD. D.S.".

Om personen vill häva backningen så behåller givetvis inte FL pengarna heller. Jag får att det var det han vill och att så nu skett då han skriver:
Tack, har använt kontaktformuläret och det är nu löst.
"Thanks for noticing' me." - Eeyore

Faråtzonen

Thu 09 Mar 2023, 11:42

Jag vet att kickstarter inte är ett förköp. Jag bryr mig inte om pengar eller annat. Tycker bara det är onödigt för Fria Ligan att spendera porto på någon som inte vill ha prylarna. Bättre de behåller dem och säljer till någon som vill ha dem.

Inte ska du väl göra det möjligt för Fria Ligan att sälja ditt spel som du har betalat för till någon annan? ;) Om du inte bryr dig om pengarna så tycker jag att du ska ta emot spelet. Du kanske ångrar dig när du har det fysiska exemplaret i din hand och även om du inte gör det så kan du ge bort spelet till någon annan. Ge det i fördelsedagspresent eller julklapp till någon 10-13-åring eller ställ det i sophuset med en lapp "Nya Drakar och Demoner-rollpelet från Fria Ligan! Varsågod. Du får det. Jag vill inte ha det. P.S Färdighetssystemet är inte lika underbart som i EDD. D.S.".

Om personen vill häva backningen så behåller givetvis inte FL pengarna heller. Jag får att det var det han vill och att så nu skett då han skriver:

Han skrev att han bara inte ville att Fria Ligan skulle skicka spelet till honom och att han inte brydde sig om pengarna. Därav min kommentar. Jag visste inte ens att man kunde häva en backning men jag gissar att det går att lösa med lite god vilja från den som har anordnat kickstarten.
Last edited by Faråtzonen on Thu 09 Mar 2023, 11:51, edited 2 times in total.

Fenhorn
Moderator

Thu 09 Mar 2023, 11:50

Han skrev att han bara inte ville att Fria Ligan skulle skicka spelet till honom och att han inte brydde sig om pengarna. Därav min kommentar. Jag visste inte ens att man kunde häva en backning men jag gissar att det går att lösa med lite god vilja från den som har anordnat kickstarten.
Folk har hävt backningar förut. Det är väl inte så jättevanligt men det händer, ibland så blir det fel och då är det bättre att häva en backning än att tappa en massa kredd för en i sammanhanget ganska liten sak.
"Thanks for noticing' me." - Eeyore

Ezping Orm

Mon 13 Mar 2023, 17:42

Jag känner helt tvärtom. Spelade mängder med DoD under uppväxten men har haft svårt att återskapa den rätta känslan när vi på senare tid dammat av DoD Expert eller DoD 91. Reglerna är helt enkelt för utdaterade för vår spelgrupps smak. Riotminds nostalgiversion var visserligen ruskigt snygg, men regelmässigt var det för likt 84-upplagan (eller -86?) och det spelet hade jag ju redan i spelhyllan. Fria Ligans version träffar däremot helt rätt och har enligt mig en bra mix mellan nostalgi och moderna regler. Är supertaggad på att få hem den fysiska boxen!

Tomas
Site Admin

Mon 13 Mar 2023, 18:51

Jag känner helt tvärtom. Spelade mängder med DoD under uppväxten men har haft svårt att återskapa den rätta känslan när vi på senare tid dammat av DoD Expert eller DoD 91. Reglerna är helt enkelt för utdaterade för vår spelgrupps smak. Riotminds nostalgiversion var visserligen ruskigt snygg, men regelmässigt var det för likt 84-upplagan (eller -86?) och det spelet hade jag ju redan i spelhyllan. Fria Ligans version träffar däremot helt rätt och har enligt mig en bra mix mellan nostalgi och moderna regler. Är supertaggad på att få hem den fysiska boxen!
Kul att höra!
Fria Ligan

HerrBlixt

Mon 13 Mar 2023, 20:31

Bra jobbat Tomas & co!

Tomas
Site Admin

Tue 14 Mar 2023, 12:13

Bra jobbat Tomas & co!
Tack!
Fria Ligan

Anung

Wed 15 Mar 2023, 17:14

Pja, alltså, jag missade ju kickstartern så jag köper den gärna av dig, Linkan. Hör av dig i DM så kommer vi upp om något :)

zimfandel

Sat 18 Mar 2023, 01:27

Pja, alltså, jag missade ju kickstartern så jag köper den gärna av dig, Linkan. Hör av dig i DM så kommer vi upp om något :)
Kan man inte göra en late pledge längre? :)

zimfandel

Sat 18 Mar 2023, 01:31

Kul att höra!
Instämmer helt och hållet. Man kan inte få alla nöjd och de gamla reglerna finns ju kvar. Jag gillar verkligen det FL gjort för man har uppdaterat på rätt sätt,
sen att alla inte är nöjda kan man förstå. Men jag tycker FL har hanterat denna Kickstarter utomordentligt, med info och kontinuerliga uppdateringar och information.
Det har aldrig myglats på vad man velat göra med varumärket. Information har flödat hela tiden vilket verkligen är hatten av.
Keep up the good work FL.
Är man missnöjd tycker jag man kan kontakta FL direkt så är jag övertygad om att de löser problemet.
En annan sak jag tycker Thomas och FL gjort väldigt bra är att man verkligen lyssnat på konstruktiv kritik och tagit till sig av förslag som vart vettiga osv.

Sen är det en jättesvår avvägning och det är fullkomligt omöjligt att göra alla nöjda. Men jag är övertygad om att detta kommer bli väldigt bra. Det är dessutom väldigt skoj att spela.