JellyKobold
Topic Author

Grundregler

Thu 24 Jul 2025, 13:13

Hej! Jag har nyss införskaffat Ikon-sviten på sommarrean och peppad att sätta tänderna i den. Insåg inte förän efteråt att min gamla regelbok från Järnringens tid har ett helt annat regelsystem. Till min förfäran tycks den nyare boken vara ur tryck och helt hopplös att hitta att beställa på nätet. En nödlösning är pdf, men min förhoppning är att kunna rollspela utan skärmar när alla är på plats.
Vet någon om eller när den kan komma att ges ut igen? Alternativt var den ännu går att köpa?

Tacksam för svar,
JellyKobold (aka wargaz på det gamla M:UA forumet)

Fenhorn
Moderator

Re: Grundregler

Thu 24 Jul 2025, 13:43

FLs första version på Coriolis (blir väl rent tekniskt den andra) kommer med all sannolikhet inte att tryckas igen då de har en ny version på ingång (och den nya är tyvärr bara på engelska). Den enda sättet att hitta en är på andrahandsmarknaden alternativ om någon butik har kvar ett ex.

Eller ja, PDF.
"Thanks for noticing' me." - Eeyore

JellyKobold
Topic Author

Sat 26 Jul 2025, 11:12

Tack för snabbt svar!

Då var det som jag befarat! Hur hittar jag pdf:en? Tycker mig inte se den på webbshoppen :/

Fenhorn
Moderator

Sat 26 Jul 2025, 11:47

Tack för snabbt svar!

Då var det som jag befarat! Hur hittar jag pdf:en? Tycker mig inte se den på webbshoppen :/
Om man bara vill köpa PDF:er (som är enda alternativet i det här fallet) så gör man det på DriveThruRPG.
"Thanks for noticing' me." - Eeyore