stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Är År noll dött?

Sat 10 Feb 2024, 22:26

vad är fandrakes kickstarter äventyr för nånting?
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Är År noll dött?

Sat 10 Feb 2024, 22:44

får väl tacka ulmus för en väldigt trevlig rymdexpansion, var lite kritiskt först för tyckte inte settingen stämde med grundböckernas upplägg
men jag förstår att det blir mer kryddat & spelvänligt på det här viset så har nog ändrat mig lite,
var ju emot att det redan skulle finnas mutanter i rymden och särskilt djurmutanter eftersom de väl var utvecklade av elysium?!
hade även föredragit om mutanterna i rymden hade andra mutationer som hjälper dem att överleva i rymden istället för potentiellt livsfarliga för känns lite ologiskt men vad fan det är ju inte så viktigt egentligen, kul vision ändå & trevligt att kunna spela även djurmutanter i rymden..
kom förresten på att noatuns kloner lyste med sin frånvaro men man kan väl förstår lägga till dem själv om man vill
för minns ju att även mimer fuskade lite i klonbranschen men med sämre framgång =)

om det skulle bli så att spelargruppen får för sig att ta sig längre ut i solsystemet än till saturnus -ungefär hur långa restider talar man om då?
kanske bara att höfta lite men har halvdålig koll -har inte ad astra boken framför mig heller..
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Är År noll dött?

Sat 10 Feb 2024, 22:46

kikade mest in här för trodde det skulle vara massa diskussioner om ad astra nu när den tillslut släpptes
men år noll är kanske lite i en off season för tillfället? :)
 
User avatar
ulmus
Posts: 27
Joined: Fri 27 Nov 2015, 14:58

Re: Är År noll dött?

Sun 11 Feb 2024, 00:40

Tack och bock, kul att du landade i att det trots allt passar dig, man är olika!
om det skulle bli så att spelargruppen får för sig att ta sig längre ut i solsystemet än till saturnus -ungefär hur långa restider talar man om då?
kanske bara att höfta lite men har halvdålig koll -har inte ad astra boken framför mig heller..
Saturnus ligger nästan dubbelt så långt ut från solen som Jupiter, så ta tiden till Jupiter och lägg på kanske 30 dagar från vad det tar till Jupiter i tabellen på sidan 110 i engelska utgåvan. Restiderna i Ad Astra är inte exakta, men grundar sig i att man accelererar halvvägs och sen vänder och bromsar. Så man får upp högre fart på längre avstånd. Uranus är ytterligare dubbelt så långt ut som Saturnus, så kanske 30 dagar till om man åker direkt dit. Neptunus lägger på ytterligare 15 dagar. Att åka från en planet till en annan i yttre systemet skulle jag säga tar minst 50 dagar.
 
Byrax
Posts: 1098
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Är År noll dött?

Mon 12 Feb 2024, 12:38

vad är fandrakes kickstarter äventyr för nånting?
Ett utlovat scenario baserat på Nils Gullikssons mutantbilder, skrivet av Orvar Säfström. Försenat i flera år.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests