Så min grupp har enligt mina beräkningar typ kommit halvvägs genom min storkampanj i År 0 och finalen närmar sig snabbt. Finalen i det här fallet är då alltså sammandrabbningen mellan Malsjöns samarbetande bosättningar och Hydrans horder, där mina spelare förhoppningsvis kommer att "besegra" Hydran och bilda den tidiga grunden för vad som senare kommer bli Pyrisamfundet.
Min plan efter finalen är att min grupp ska få spela olika små äventyr som utspelar sig i tidsrummet mellan slutet vår År 0 kampanj och starten av Undergångens Arvtagare kampanjen. Hittills har jag planerat att vi kommer spela "Den Grå Döden" efter ett ganska kort hopp på bara ett eller två decennium efter finalen. Efter det har jag inte lika hårt ritade planer på vad de ska få uppleva. Jag tror jag kommer göra en blandning av "historiska händelser" som beskrivs i UA böckerna (Några exempel jag lagt ögonen på är bla. när VAX 10 mördar kejsarfamiljen, grundandet/skräckväldet av Psipo och möjligen händelserna kring införlivningen av antingen Nordholmia och/eller Pirit) och klassiska äventyr från andra tidigare Mutant spel, typ "I reptilmännens klor" eller "Uppdrag i Mos Mosel". Dock lär det väll bli ganska svårt att få tag på de äventyren idag (dessutom tror jag iofs. att de äventyren även har beskrivits som "historiska händelser" i UA-böckerna).
Det jag egentligen försöker fråga är om det är någon som har några bra idéer på äventyr vi borde köra? Några händelser i UAs historieskrivning som hade varit häftiga att uppleva? Några klassiska äventyr från 80-tals Mutantspelen som nya fans bara måste spela? Finns det kanske äventyr från UA som utspelar sig före "huvudkampanjen"? Är det kanske någon som har en idé för ett äventyr som inte nödvändigtvis är kopplat till Pyris "historia" men som bara hade varit coolt att spela ändå? Uppskattar verkligen hjälp och förslag!