Kapten Teo
Topic Author
Posts: 2
Joined: Tue 18 Jul 2023, 20:24

Lirar M0 för första gången - vilket rollformulär bör användas?

Tue 18 Jul 2023, 20:49

Hej!

Vi är ett gäng som tänkte börja spela Mutant nu för första gången. Tänkte ha en mer lättsam inställning till själva äventyrandet, och inte låsa fast oss så mycket på att spela färdigt kampanjer, utan låta karaktärerna och tärningarna ta oss dit de vill. Första hindret verkar vara rollformulären - vilket ska användas? Vi tänkte nämligen tillåta folk att spela lite vad de vill och undrar då om det kan vara så enkelt att man använder År Noll-formuläret om man ska vara "vanlig mutant", Maskinarium-formuläret om man vill vara en robot, och Genlab Alfa-formuläret om man vill vara ett djur. Det finns även ett Elysium-formulär som verkar vara för människor, fast utan mutantegenskaper. Stämmer det? Går dessa fyra formulär att bland hejvilt om man så vill, med vissa anpassningar?

Tacksam för svar.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4458
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Lirar M0 för första gången - vilket rollformulär bör användas?

Tue 18 Jul 2023, 20:57

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur de såg ut men de är rätt lika. De olika rollformulären är anpassade för att användas för just den klassen då namnen på färdigheterna skiljer sig åt mellan de olika spelen (även namnen mest bara är för att ge extra krydda åt rollformuläret). Maskinariums färdighetsnamn skiljer sig mest åt.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Kapten Teo
Topic Author
Posts: 2
Joined: Tue 18 Jul 2023, 20:24

Re: Lirar M0 för första gången - vilket rollformulär bör användas?

Tue 18 Jul 2023, 23:33

Förstår. Men jag har förstått det rätt alltså att formulären är utformade efter karaktärstypen man vill spela? Vill nån vara människa så är det Elysium, mutant År Noll, osv?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4458
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Lirar M0 för första gången - vilket rollformulär bör användas?

Tue 18 Jul 2023, 23:48

Förstår. Men jag har förstått det rätt alltså att formulären är utformade efter karaktärstypen man vill spela? Vill nån vara människa så är det Elysium, mutant År Noll, osv?
Yup
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest