Ingolf
Topic Author
Posts: 5
Joined: Thu 06 Apr 2023, 20:28

Nytt Nordiska Väsen-material

Thu 06 Apr 2023, 21:41

https://www.youtube.com/watch?v=MmaiWStY80U&t=2409s

38:25 för uppdateringar gällande Nordiska Väsen. Så.. en kampanjbok samt en bok där vi får ta del av en ny region. Goda nyheter med andra ord. Vad tror/hoppas ni på att detta kommer att vara mer konkret?
 
Vildmannen
Posts: 4
Joined: Sat 04 Feb 2023, 08:59
Location: Sweden

Re: Nytt Nordiska Väsen-material

Tue 03 Oct 2023, 13:00

Hej!
Förhoppningsvis något som bygger vidare på "Det splittrade sällskapet". Kanske mer material till Gyllenkreutz (eller "castle Jake Gyllenhal" som en del säger ;).
Jag tänker att det finns en aldrig sinande källa på slottet, i form av gamla artefakter i arkiven tex, som kan leda vidare till nya äventyr. De gamla medlemmarna måste ju ha hittat en massa saker som nu finns på slottet. I boxar av bleck-plåt, förseglade med bly och vax från ljus som brunnit under mickels-mässan...osv.

Mycket kan jag ju såklart skriva själv, av sådana trådar - men en sak jag INTE kan är att presentera det med "Johan Egerkrans-style". Så art-work är oumbärligt!

Jag gillar mystiken med slottet och Sällskapet, så det vore roligt med art-work och produktioner kopplade till Gyllekreutz (kort med föremål, texter, sägner/myter om platser - kartor osv.).

//Roger
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Nytt Nordiska Väsen-material

Tue 03 Oct 2023, 13:14

Aha, två grejer på gång? Det ena är väl Sagan om berget som försvann, men vad är den andra grejen???


PS Har för mig att det är något stretchgoaläventyr som saknas sedan UK-modulen också?
 
Vildmannen
Posts: 4
Joined: Sat 04 Feb 2023, 08:59
Location: Sweden

Re: Nytt Nordiska Väsen-material

Tue 03 Oct 2023, 15:09

Aha, två grejer på gång? Det ena är väl Sagan om berget som försvann, men vad är den andra grejen???


PS Har för mig att det är något stretchgoaläventyr som saknas sedan UK-modulen också?
Men...goddag i nattmössan för mig! Jag missade att klippet är gammalt...kampanjboken är ju Sagan om berget som försvann (precis som du skriver)...jag trodde det var ett nytt klipp och att de hade ytterligare kampanjbok på gång. I got carried away...
Men det verkar ju som att den andra grejen är någon form av regionalt knuten produkt - till någon del av världen. Och den är väl inte släppt än iaf... :)
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Nytt Nordiska Väsen-material

Tue 03 Oct 2023, 16:10

Hoppas på något central-/östeuropeiskt. Slaviskt, Karpaterna, Prag...
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Nytt Nordiska Väsen-material

Tue 19 Dec 2023, 15:55

Vad händer med Stretchgoal 21?
PDF-bonusäventyr i huvudstaden, med ngt om en kung?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests